به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15 ، اکبر مختاری با اعلام این خبرگفت: این جشنواره ها در راستای گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور توان یابان و خانواده های آنها و به همت اداره سلامت برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه نخستین رویداد با عنوان  ششمین جشنواره ی " توانا" امروز از ساعت 11تا 14 در تالار توسکا با برنامه های شاد و مهیج همراه با استندآپ کمدی، موسیقی، مسابقه و پذیرایی برگزار می شود، افزود: این جشنواره به همت خانه ی سلامت محله مشیریه و با همکاری خیرین برپا می شود.

مختاری در ادامه خاطرنشان کرد: روز جهانی معلولان برای گرامیداشت افراد دارای معلولیت و با هدف آگاه سازی جوامع و رشد و ارتقای این افراد در زمینه های اجتماعی، هنری و فرهنگی نام نهاده شده است . 

وی ادامه داد: دومین جشن ویژه توانیابان نیز با اجرای برنامه هایی نظیر موسیقی، مسابقات فرهنگی، سخنرانی و اهدای جوایز 13 آذر در مجموعه ی ورزشی حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می شود.

مختاری افزود: توان یابان نخبه و فعال در حاشیه این جشن با میزهای خدمت شامل آموزش سفالگری، مشاوره خانوادگی، فروش محصولات صنایع دستی، برپایی نمایشگاه هنری، گفتگو در شهر، اجرای  بازی های ویژه معلولین در رشته های شطرنج ، مچ اندازی ، برچیا و حلقه و توپ پذیرای دیگر توان یابان خواهند شد. 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: بازدید از مرکز آوای رضوان در کیانشهر شمالی و بازدید از مدرسه استثنایی کودکان شهید رجایی نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت روز معلولان است.