به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اشاره به اینکه این طرح با هدف پیشگیری از حوادث منجر به فوت متاثر از انتشار گاز منوکسیدکربن اجرا می شود، گفت: امسال در نظر داریم تا با آموزش چهره به چهره شهروندان بتوانیم آنان را در سطوح مختلف از خطرات مرگ خاموش گاز منوکسید کربن مطلع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته آمار قابل توجهی از فوت هموطنان در اثر انتشار گاز منوکسید کربن در کل کشور ثبت شده است، تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از ابزار راهبردی است که با استفاده از آن می توانیم لایه های مختلف جامعه را با خطر بهره برداری نا ایمن از وسایل گرمایشی آگاه کنیم.

شهردار منطقه 7 عنوان کرد: این طرح با حضور 150 آتش نشان داوطلب، 50 آتش نشان متشکل از 10 نفر از روسای ایستگاه های آتش نشانی و 10 اکیپ ماشین سبک عملیاتی در ایستگاه شماره 73 آتش نشانی جنب ساختمان شهرداری ناحیه 3 این منطقه آغاز و این اکیپ به نقاط پرخطر، ریزدانه و متراکم منطقه که از قبل شناسایی شده اند اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از طریق اکران محیطی 48 ساعت قبل از اجرای این طرح شهروندان با روند و اهداف طرح آشنا می شوند، خاطرنشان کرد: ارسال پیامک به مردم ساکن در محله هدف،  استفاده از ظرفیت های سرای محلات، مساجد و استفاده از فضاهای تبلیغاتی سطح منطقه و همچنین توزیع بروشور و کتابچه های ایمنی در خانه از دیگر اقداماتی است که از طریق آن اطلاع رسانی به شهروندان انجام خواهد شد و پس از پایان این طرح نیز آگاه سازی ایشان نسبت به رعایت موارد ایمنی از طریق ابزارهای ارتباطی ادامه خواهد داشت . 

حاجوی تاکید کرد: در روز اجرای طرح اکیپ آتش نشانی بعد از بازدید بصری و ظاهری و در نهایت شناسایی دودکش های ناایمن در صورت اجازه مالکین وارد منازل آنها شده و بعد از ارائه تذکرات لازم در این خصوص، به چند نفر از شهروندان به صورت نمادین سنسور منو کسید کربن اهدا خواهد کرد تا ضمن شناسایی مکان مناسب، این دستگاه را در منزل خود نصب کنید. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه این طرح با همکاری ادارات آتش نشانی، اورژانس و گاز اجرا می شود، عنوان کرد: شهروندانی که تمایل به نصب این سنسور دارند می توانند با سرای محلات 5گانه منطقه و ادارات آتش نشانی تماس حاصل نمایند تا راهنمایی های لازم جهت خرید و چگونگی نصب این ابزار را دریافت کنند.