به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهردرای منطقه2، امیر ناصر هراتی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مبنی برکاهش تولید پسماند گفت: امروزه به دلیل افزایش جمعیت با حجم زیادی از پسماندها مواجه هستیم که مخاطرات جدی را برای محیط زیست بوجود آورده است.

وی با اشاره به این که مسئولیت پذیری و افزایش مشارکت تک تک شهروندان مناسبترین راهکار برای حفظ محیط زیست است، افزود: بر همین اساس همزمان با طرح های اجرایی در حوزه مدیریت پسماند، طرح آموزش تفکیک از مبدا به تمامی نهادها،‌ ادارات و سازمان‌های سطح منطقه2 در دستور کار قرار گرفت.

هراتی ادامه داد: در پی امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجرای طرح تفکیک از مبدا در ساختمان های اداری، پس از تجهیز ساختمان این وزارتخانه به مخازن تفکیک پسماند، برنامه های آموزشی ویژه کارکنان برگزار می شود.که در‌نهایت در ازای پسماند خشک جمع آوری شده ما به ازای آن شامل خدمات خرید گل و گیاه با توجه به درخواست آن مرکز ارائه میگردد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2،تفکیک پسماند از مبدا ، مناسب ترین و ارزانترین راهکار برای مدیریت هرچه بهتر پسماند است و این امر با تلاش همه جانبه و مشارکت شهروندان امکان پذیر خواهد شد.

913ff377-81b1-4dbf-80e4-783fe9dfcd07