به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبر  گفت: بروزآوری الزامات قانونی، افزایش سرانه آموزشی در زمینه محیط زیست برای پرسنل، بهبود روند ارزیابی عملکرد محیط زیستی پیمانکاران،توجه به بحث ارتباطات درون و برون سازمانی در حوزه محیط زیست، شناسایی نیازها و انتظارات ذی نفعان در حوزه محیط زیست و نحوه تعامل با آن ها از جمله موارد ارائه شده در این ممیزی بوده است.

آبادیان با اشاره به این که منطقه 11 به عنوان دومین منطقه شهرداری تهران در سال 98 موفق به اخذ گواهینامه ISO14001 ویرایش 2015 شد؛ ادامه داد: ممیزی شخص ثالث سیستم مدیریتیISO 14001  توسط شرکت بین المللی آرین توف پاسارگاد در تاریخ 16آذر به منظور ارزیابی عملکرد سازمان با الزامات سیستم انجام شده است.

وی عنوان کرد: در این ممیزی که با بازدید تیم ممیزی از سطح منطقه، نواحی و سایت های عملیاتی انجام شد؛ ممیزان با در نظر گرفتن شواهد و بررسی مستندات به تعیین میزان مطابقت وضعیت موجود با معیارهای استاندارد مذکور پرداختند. 

به گفته آبادیان پرداختن به شناسایی ذی نفعان سازمان وتوجه ویژه به رویکرد چرخه عمر با در نظر گرفتن جنبه های محیط زیستی محصولات، خدمات و فعالیت های سازمان از ویژگی های این دوره ممیزی تلقی می شود.

همچنین کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در خصوص آمادگی برای انجام ممیزی گفت:از سوی اداره محیط زیست پیش از این برابر با الزامات استاندارد بازرسی و آزمون دوره ای موتورخانه های ساختمان های اداری منطقه بر اساس استاندارد ملی شماره 16000 " معاینه فنی دوره ای با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده های هوا " در دو فاز " متدولوژی بهینه سازی " و " نتایج تحلیلی هر یک از موتورخانه و تهیه شناسنامه فنی موتور خانه " انجام شد . 

وی افزود: در این پروژه برای هر موتور خانه، بازبینی و عیب یابی اولیه از تجهیزات، داده برداری و تکمیل چک لیست از وضعیت موتورخانه، سرویس و رفع ایراد مشعل، سرویس و رفع اشکال دیگ، تنظیم مشعل با کمک دستگاه Gas analyzer ، نصب دمپر بر روی دودکش ( در صورت لزوم )  انجام و کارت معاینه فنی موتور خانه صادر شد. 

خرد ادامه داد: در پایان شرایط  موجود بر اساس فاکتور های ساختمان موتور خانه ،چیدمان اجزای موتور خانه ، وضعیت خط سوخت، تناسب ظرفیت دیگ و مشعل، وضعیت عملکرد مشعل و دیگ،  وضعیت دودکش و  عملکرد احتراقی مورد بررسی و تطابق قرار گرفت .

او خاطر نشان کرد: اندازه گیری آلاینده های محیط زیستی با نمونه برداری و سنجش آلاینده های زیست محیطی شامل آنالیز گازهای خروجی از دیگ های گرمایشی،گازها و ذرات معلق محیطی، شدت صوت زیست محیطی، گازهای خروجی از اگزوز خودروها و آنالیز فیزیکی شیمیائی و میکروبی آب و فاضلاب که در آذر ماه سال جاری در نواحی مختلف منطقه 11 انجام شده از دیگر اقدامات اداره محیط زیست در راستای الزامات استاندارد ایزو 14001 بود که بارعایت کامل اصول نمونه برداری و انتقال از طریق آزمایشگاه معتمد مورد آنالیز انجام شد. 

خرد عنوان کرد: هدف از این آزمایشات بررسی میزان انطباق آلاینده های حاصل از فعالیت های شهرداری منطقه11 با حدود مجاز استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است .