به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : به دنبال تفاهم نامه وزارت بهداشت و درمان با شهرداری تهران،در خصوص احداث همراه سرای بیمار در نزدیکی بیمارستان های بزرگ، مدیریت شهری منطقه2 در راستای حفظ شان و کرامت همراهان و خانواده بیماران بستری در بیمارستانها ،احداث چند همراه سرای بیمار را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه دومین همراه سرا در منطقه 2 آماده بهره برداری است گفت: این مجموعه در فضایی به مساحت  156 مترمربع  در دوطبقه با  ظرفیتی بالغ بر30 نفر احداث شد.

وی گفت: این مرکز از امکانات رفاهی شامل آشپزخانه، غذاخوری، نمازخانه، ، حمام و سرویس بهداشتی برخوردار است.

شهردار منطقه 2 با اشاره به خدمات رسانی اولین همراه سرای بیماراین منطقه جنب بیمارستان رسول اکرم(ص)، افزود: نخستین مجموعه با همکاری خیریه رهروان سلامت، در دو طبقه ویژه خواهران و برادران با30 دستگاه تختخواب و تمامی امکانات اسکان و پذیرایی در خیابان ستارخان ،خیابان نیایش به صورت شبانه "از ساعت18 شب تا 9 صبح" پذیرای همراهان بیمار است.

کشت پوربا اشاره به اتصال همراه سراهای منطقه 2 به سامانه رهای بیمارستان های شهر تهران، گفت: پس از اتصال همراه سراهای منطقه 2 به شبکه رها این امکان فراهم شد که از تمامی بیمارستان های شهر تهران با همکاری مددکاری بیمارستانها پذیرش انجام شود و همین موضوع افزایش متقاضی را به دنبال داشته است.

e5cd08b4-736b-4455-bbe0-3a4e67705744