به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه  شب یلدا یکی از مناسبت های خانواده محورو سنتی ما است، گفت: ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی به منظور حفظ و تقویت آئین های سنتی و تحکیم  بنیان خانواده با همکاری سراهای محله به اجرا درمی آید.

محمدی به تشریح این ویژه برنامه ها پرداخت و گفت:  اجرای جشن ویژه شب یلدا در قالب آیین وآداب و رسوم محلی اقوام مختلف در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران، برگزاری برنامه جشن «شب یلدا با شما » در گرمخانه خاوران، برپایی جشن یلدا برای کودکان و نوجوانان نابینای مرکز باغچه حواس، برگزاری جشن تولد شهید و ختم دسته جمعی قرآن کریم با حضور خانواده معزز شهدا در خانه شهید و برپایی همایش فصلی پرسنل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با مشارکت آنان همزمان با شب یلدا در عمارت کوشک امیر سلیمانی  از جمله این برنامه هاست.

شهردار منطقه در ادامه به برگزاری جشنواره سمفونی پاییز با عنوان «گذر پاییزی» در بوستان پردیس بانوان اشاره کرد و افزود: این جشنواره تا 30 آذر با برنامه هایی شامل گذر برگ ریزان برای قدم زدن عابران پیاده، برپایی ایستگاه آش و دمنوش با مشارکت زنان سرپرست خانوار، ایستگاه قاب و برگ در قالب برگزاری ورک شاپ های هنری و ایستگاه ثبت خاطره و عکس میزبان شهروندان است.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین برنامه های شاد و متنوعی در 20 سرای محله برگزار می شود که شهروندان به منظور بهره مندی از آن می توانند به نزدیکترین سرای محله محل سکونت خود مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛  با هدف فضاسازی سیمای بصری شهر بنرهای تبلیغاتی ویژه شب یلدا در معابر اصلی و ساختمان های ستادی نصب شده است.