به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، «تورج فرهادی» با بیان اینکه شنبه شب با پایان پاییز و آغاز فصل زمستان، نمادهای شهری منطقه ۶ رنگ یلدایی به خود می گیرد.

فرهادی افزود : در طرح کارناوال یلدای شهر یک خودرو مجهز به سفره یلدا نمادهای فرهنگی شب چله را در سطح شهر  به نمایش می گذارند.

شهردار منطقه ۶ اظهار داشت: برگزاری جشن رنگ و نور در تقاطع ها و میادین قلب پایتخت و نصب نمادهای شب چله در  نقاط مختلف منطقه از ویژه برنامه های جشن شب چله در این منطقه است. 

فرهادی همچنین به اجرای جشن شب چله در میادین مختلف، پلازای هفتم تیر و بوستان ها و سرای محلات قلب پایتخت اشاره کرد  و افزود: هدف از برگزاری جشن های شب چله ایجاد لحظات شاد، پرنشاط و خاطره انگیز در این آیین باستانی است.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: برگزاری کارناوال عروسکی یلدا در خیابان حجاب و بوستان لاله، برگزاری بازارچه شب یلدا، پهن کردن سفره یلدا در مدارس، سرای محلات، بیمارستان ها و مراکز علمی فرهنگی از  ویژه برنامه های شب چله ٩٨ است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره غذاهای پاییزی در مجتمع شهربانو اشاره کرد و بیان کرد: امسال علاوه بر اجرای ویژه برنامه برای سالمندان و افراد دارای معلولیت و مراکز بهداشتی و درمانی و بیماران اوتیسم و هموفیلی و خدمت رسانی به این گروه از افراد جامعه، جشن شب یلدا در پایانه مسافربری بیهقی هم برگزار می شود.

فرهادی ادامه داد: نشست حافظ خوانی، مشاعره، شاهنامه خوانی، چیدمان سفره یلدا و آشنایی با آداب و رسوم شب یلدا،  برگزاری مسابقات نقاشی و شعرخوانی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این جشن ملی است که طی چند شب در منطقه۶ تهران برگزار می شود.  

شهردار منطقه ۶ همچنین از معرفی جشن شب چله برای سفارتخانه های خارجی مستقر در منطقه خبر داد و گفت: پیام مهر و دوستی مدیریت شهری به مناسبت جشن شب یلدا با معرفی فرهنگ این شب به سایر اقوام و ادیان مذهبی ارسال می شود. 

فرهادی با بیان اینکه ویژه برنامه های خاصی در خانه های اسکان کارگری، مددسرا و همراه سراهای منطقه اجرا می شود، تصریح کرد: ما با اجرای این برنامه ها ایجاد شبی شاد، به یاد ماندنی و خاطره انگیز را  نیز برای افرادی که به نوعی از خانواده خود دور هستند در این شب دنبال می کنیم. 

شهردار منطقه ۶ به برگزاری جشن شب یلدا در تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه و اجرای برنامه مشترک فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی و خوابگاه های سطح منطقه اشاره کرد و گفت: بر همین اساس جشن ویژه ای نیز در دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان برگزار می‌شود.

 وی افزود: همچنین اجرای برنامه طنز رادیویی، شعرخوانی دانشجویی و نقالی شب یلدا از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای جشن شب چله در خوابگاه های دانشجویی در سطح منطقه است.

فرهادی همچنین از مشارکت شهرداری با هتل ها برای پهن کردن سفره یلدا خبر داد و اظهار داشت : بر همین اساس در هتل های بزرگ منطقه همچون هتل تهران، لاله و اسپیناس جشن شب یلدا برای گردشگران و مهمانان هتل ها و شهروندان برگزار می شود.