به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه درباره ساختمان جدید شیرخوارگاه شبیر گفت: این ساختمان یکی از بزرگترین بناها با تجهیزات مدرن و به روز کشور است که به همت مجمع خیرین کشور و جامعه خیرین حامی معلولان کشور و حمایت خیرین دیگر ساخته و متناسب با کودکان و منطبق بر استانداردهای بین المللی طراحی و معماری شده است.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان با زیربنای 7 هزار و 140 متر مربع احداث شده است، افزود: شهرداری منطقه 15 نیز با هدف بهره مندی بهینه کودکان از فضاهای این مرکز به کمک خیرین آمده و مجموعه فعالیت هایی را در زمینه محوطه سازی، زیباسازی و فضای سبز در آن انجام داده است. 

محمدی ضمن اشاره به فعالیتهای زیرسازی و اجرای عملیات مرمت و روکش آسفالت در این مرکز اضافه کرد: عملیات تخریب و بازسازی جدول باغچه ها اجرا و 60 متر طول تک جدول در این محوطه کار شده است.

به گفته شهردار منطقه در زیرسازی و اجرای عملیات مرمت و روکش آسفالت محوطه جنوبی و شرقی نیز به متراژ 600 متر مربع اجرا و 93 تن آسفالت در این مجموعه پخش شده است. 

محمدی در تشریح اقدامات فضای سبز این مجموعه خاطر نشان کرد: هزار و 500 مترمربع فضای سبز در محوطه انجام و 5 هزار بوته گیاه پوششی شامل انواع درختچه، ساناز و نسترن کاشته شده است.

وی درباره بام سبز ساختمان جدید شیرخوارگاه گفت:  100 مترمربع بام سبز در ساختمان جدید اجرا شده که فضای سبز زیبایی در طبقه سوم برای کودکان ایجاد کرده است.

شهردار منطقه یادآور شد: برای زیباسازی محیطی مجموعه نیز اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه دیوارهای ساختمان به متراژ هزار مترمربع و جداول داخل محوطه به متراژ 500 مترمربع با رنگ پلاستیک رنگ آمیزی و پاکسازی شده است.

 وی به نصب المان های این مرکز اشاره کرد و افزود: 2 آلاچیق و 5 سطل زباله در فضای سبز این محوطه نصب و300 متر حفاظ و نرده رنگ آمیزی و 25 مترمربع از دیوارهای مجموعه نیز با نقاشیهای مناسب کودکان تزیین شده است.

محمدی در ادامه اظهار داشت: به منظور نگهداشت و پاکسازی این مرکز شستشوی معابر، حمل کامیون خاک، نخاله و سرشاخه نیز انجام شد تا برای این افتتاح آماده شود. 

شایان ذکر است، خاکبرداری و نخاله کشی 50 مترمکعب از فضای سبز و خاکریزی خاک مناسب برای کاشت در آن، هرس درختان، کندوکوب و نظافت باغچه ها و آبشویی مستمر درختان موجود در محوطه نیز از  دیگر اقدامات شهرداری برای نگهداشت فضای سبز این محوطه بوده است.