به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردارمنطقه یک در مراسم تنفیذ احکام شهرداران مدارس که با حضور صادق صادق پور رییس آموزش و پرورش منطقه یک ، معاونان و مدیران شهری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: شهردارمدرسه انتخاب می شود تا دانش آموزان منتخب مشارکت در امور شهر ، مدیریت شهری ، انتخابات و... را تمرین کنند و نسبت به جامعه  بی تفاوت نباشند .

وی گفت: شهرداران مدارس باید برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند و تنها نگاه سخت افزاری و عمرانی به مشکلات نداشته باشند و هر اموری که باعث ایجاد نشاط اجتماعی و انگیزه در دانش آموزان می شود و رفاه را افزایش می دهد در برنامه های خود قرار دهند.

موسوی تصریح کرد: توجه به سبک زندگی ، اخلاق مداری ، احترام به قانون ، پاکیزگی و...در مدارس ، دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند.

شهردار منطقه یک از شهرداران مدارس خواست پایبند و وفادار به رای خود باشند و یک مدل موفق از کار گروهی را در مدارس به اجرا بگذارند تا بتوانند از این تجربه کمک بگیرند و در آینده در قامت یک مدیر به شهر و کشورشان خدمت کنند.

رییس آموزش و پرورش منطقه یک نیز از منتخبین مدارس خواست اولویت های مهم مدرسه خود را شناسایی کنند و در بین مشکلات موجود مولفه های مهم را اولویت دهند تا در دوره خدمات رسانی خود در رفع آنها اقدام کنند.

وی گفت :شهرداران مدارس باید به دنبال خلق ارزش های جدید باشند و فقط امور عمرانی را مورد توجه قرار ندهند بلکه فعالیت های اجتماعی را نیز در نظر بگیرند و روحیه نشاط و شادابی در مدرسه را ارتقاء دهند.

گفتنی است 20 مدرسه در شمال تهران در طرح شهرداران مدارس قرار گرفت که پس از انتخاب دانش آموزان به این سمت احکام آنها در این جلسه به آنها اهدا شد.