به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه مهندس فرنوش نوبخت با اشاره به شرایط موجود اقتصادی و تحریم‌های موجود در کشور گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه برای تامین بخشی از کالاها که جزء قطعات پر مصرف و پر هزینه است با مشکلاتی همراه بود اما با تلاش متخصصان داخلی و بومی سازی آنها تلاش کرده‌ایم تا بهترین خدمت رسانی را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه هندریل ۸۲۲ پله برقی در همین دوره توسط متخصصین داخلی بومی سازی شده است، افزود:
بومی سازی تجهیزات کمک بزرگی در کاهش هزینه‌های شرکت داشته است اگرچه شرایط موجود باعث بالا رفتن قیمت‌های تمام شده تامین تجهیزات می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: هنوز هم بخشی از تجهیزات مورد نیاز باید از کشورهای دیگر تامین شود امیدواریم با فرصتی که در بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و بازار ایجاد شد تعامل بیشتر ی با تولیدکنندگان داخلی ایجاد شود تا با تامین به موقع تجهیزات بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

در بازدیدی که شهردار تهران در روز سه شنبه ۲۶ آذر ماه از غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک (شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه) داشتند بعد از دیدن بروشوری که تعدادی از قطعات ساخت داخل را معرفی کرده بود و در شرکت بهره برداری متروی تهران مورد استفاده قرار می گیرد گفت:باید تلاش خود را برای همکاری با تولیدکنندگان داخلی در مترو بیشتر کنیم تا قطعاتی که توان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد محیا شود.

گفتنی است این نمایشگاه که با حضور تمامی معاونت ها، شرکت ها و سازمان های تابعه و شهرداری مناطق از روز سه شنبه۲۶ آذرماه تاجمعه۲۹ آذر ماه ۹۸ ادامه دارد.
علاقه مندان به بازدید از غرفه معاونت حمل و نقل می توانند در غرفه ۷حضور بهم برسانند.