به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶،خانه میتا نزدیک به ۴ سال پیش به همت مادران برای یاری فرزندانشان و توانمند ساختن آنها در خیابان به آفرین راه اندازی شد و اکنون بیش از ۵۰ عضو دارد.

به گفته «کیاندخت صالحی»، مدیر خانه میتا، کودکان اوتیسم به سبب اختلالات رفتاری نمی‌توانند با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند و برای همین در اجتماعات حاضر نمی‌شوند.

 او به شرایط خانواده‌ها هم اشاره کرد و گفت: «خانواده‌هایی که کودکان اوتیسم دارند، به ویژه مادران، با توجه به شرایط فرزندشان، وقت زیادی برای رفتن به مهمانی و بودن در جمع دوستان ندارند. بنابراین برگزاری جشن‌های ساده علاوه بر شاد کردن کودکان سبب تمدد اعصاب مادران و نشاط روحیه آن‌ها می‌شود.»

به گفته مدیر خانه میتا، امسال علاوه بر جشن یلدا، جشنواره غذا هم در این خانه برگزار شده است: «خانه میتا به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست و خودگردان اداره می‌شود. بنابراین در این جشن، برای فروش کارهای دستی کودکان و مادران و غذاهای ارائه شده در جشنواره، بازارچه کوچکی دایر کرده‌ایم.»

«احسان یلوه» شهردارناحیه_یک منطقه۶ مهمان ویژه این جشنواره بود. او در دیدار با کودکان اوتیسم با ابراز خرسندی از برگزاری چنین برنامه هایی گفت: «جشن هایی که در اعیاد و ایام خاص برگزار می شوند، بهانه ای هستند برای دورهمی های دوستانه و صمیمی. در واقع از این فرصت می توان برای از بین بردن فاصله ها استفاده کرد و خارج از چهارچوب اداری با شهروندان حشر و نشر کرد. قطعا امروز حضورم در این مراسم بیش از همه باعث شادی خودم شد و از مسئولان خانه میتا ممنونم که بنده رو لایق دانستند و به این جشن پر از مهرشان دعوت کردند.»

حضور در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه­ مندان امروز تا ساعت ۱۸:۳۰ و فردا از ساعت ۱۱ تا ۱۸:۳۰ به خانه میتا واقع در میدان ولیعصر(عج)، خیابان به آفرین، بن بست دوم، پلاک ۴ مراجعه کنند