به گزارش اکونا پرس،

 

 به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص اجرای کامل طرح ورود دوچرخه به مترو با استقبال شهروندان دوچرخه سوار در روزهای تعطیل و انجام سفرهای ترکیبی امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو از ۵:۳۰ تا ساعت ۶:۱۵ در روزهای معمولی (شنبه تا پنجشنبه) از ابتدای دی ماه سال ۹۸ میسر شده است.
در حال حاضر بر اساس تمهیدات اتخاذه شده ورود دوچرخه به ایستگاه های مترو، در تمام روزهای هفته از ساعت اولیه بهره برداری از مترو تا ۶:۱۵ و از ساعت ۲۰ بلامانع است اما برای تردد بهتر مسافران در روزهای هفته می بایست از دوچرخه تاشو استفاده کنند و امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فرودین ماه مجاز است.
 تنها دلیل محدود کردن ورود دوچرخه های معمولی در روزهای تعطیل و ساعت ابتدایی صبح و بعدازظهر، خلوتی ایستگاه ها و قطارها است چرا که با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می کنند امکان ورود دوچرخه به واگن ها وجود ندارد.
در حال حاضر در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶:۳۰ تا ۹:۳۰  و از ساعت۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری محسوب می شود، دوچرخه سواران می توانند با دوچرخه های تاشو با ابعاد30×60×90 وارد شبکه مترو شوند.
دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های تاشو و عادی استفاده می کنند فقط مجاز به استفاده از واگن‌هایی هستند که با آرم دوچرخه مشخص شده است.
گفتنی است "طرح ترکیبی دوچرخه و مترو" از شهریور ماه سال۱۳۹۷، به منظور نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در شهر ارائه شد و بر اساس آن ورود دوچرخه به ایستگاه‌های خطوط مترو با درنظر گرفتن واگن مشخص، عملیاتی شد.