به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15،  وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر افزود: این مرکز یکی از مراکز خدماتی شهرداری تهران است که توسط بانوی نیکوکار «اعظم ترابی» در زمینی به مساحت 450 مترمربع با مشارکت منطقه 15 بنا شد و در آن خدمات تفریحی، آموزشی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا بصورت داوطلبانه ارائه می شود.

وی ادامه داد: باغچه حواس منطقه 15 نمونه موفقی از انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR بوده که با مشارکت دو بنگاه اقتصادی  و حضور داوطلبین از تیرماه امسال راه اندازی شده است .

محمدی افزود: 28 درصد از مهارت آموزان ساکن منطقه 15 و مابقی از سایر نقاط شهر تهران به این مرکز مراجعه می کنند.

به گفته شهردار منطقه، برای آموزشگران نیز فراخوان همکاری داده شد که در مجموع 35  داوطلب شامل پزشک، روانپزشک، مربی رشته های هنری، موسیقی، گفتار درمانی وکار درمانی،  براساس تخصص و سابقه کاری برگزیده شدند و با  این مجموعه همکاری می کنند.

 محمدی با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان است، افزود: بهره مندی کودکان و نوجوان از کلاسها براساس علاقه مندی و نیاز ایشان صورت می گیرد.

شهردار منطقه اضافه کرد: در این مجموعه به منظور بالا بردن مهارت های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان؛ امکاناتی نظیر اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، لمس علم،آموزش مهارتهای فردی و خدمات مشاوره ای فراهم آمده است.

وی ادامه داد: کلاس های هنری نظیر سفالگری، نمایش نامه خوانی، ورزشی و اصلاح حرکات کودکان وکلاس های تقویتی دروس آموزشی برای کودکان برگزار و نیز کلاس های فرزند پروری و خواندن و نوشتن خط بریل نیز  به والدین آنها آموزش داده می شود.

براساس این گزارش، پذیرش در این مرکز رایگان و شهروندان نابینا می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 به نشانی افسریه بین ۱۵ متری سوم و چهارم، خیابان شهید سوری(۲۱)، جنب بوستان فرهاد، پلاک۷/۱ مراجعه کنند.