به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح ١٧ پروژه شهری منطقه ٢ اقدامات مدیریت شهری این منطقه را بدیع و شایسته قدردانی برشمرد و گفت: در این دوره مدیریت شهری منطقه ٢ اقدامات شاخصی در خصوص ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان انجام داده است که می تواند سرلوحه سایر مناطق قرار گیرد.

وی ضمن ارزشمند شمردن احداث مجموعه ورزشی شهدای فرحزاد، احداث بوستان اوتیسم، تجهیز و راه اندازی همراه سرای شماره ٢، تعریض بزرگراه یادگار امام، راه اندازی پیست اسکی چهار فصل و بهره برداری از سالن ورزشی سرای محله ایوانک اظهار کرد: تمام سعی مدیران شهری و اعضای شورای شهر بر آن است تا بیشتر به حل مشکلات مردم و رفع معضلات شهری بپردازند و در این بین رسیدگی به مشکلات مردم محله فرحزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مردم محله فرحزاد در خصوص تصرف املاکی است که مستندات ارائه شده آنها تا کنون مورد تائید مقامات ذیربط قرار نگرفته است و بعضا این افراد را قانونا به عنوان مالک نمی شناسند افزود: ما به دنبال این هستیم که با تصویب طرح تفصیلی محله فرحزاد که تا کنون مصوباتی را هم در کمیسیون ها داشته ولی هنوز آنقدر متقن و دقیق نیست که شهرداری بتواند بر اساس آن مجوز ساخت بدهد بخشی از مشکلات محله فرحزاد را حل کنیم.

رسول کشت پور شهردار منطقه۲ تهران در  این مراسم  مطرح کرد: در طول دو سال گذشته تلاش کردیم با وجود محدودیت منابع پروژه‌ای متوقف شده را فعال و حتی پروژه‌های جدیدی را نیز فعال کنیم.

وی با بیان اینکه در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران راهبرد توسعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها بوده است، افزود: در این راستا ما به دنبال توسعه خط ۶ و ۷ مترو تهران در منطقه ۲ شهرداری تهران هستیم و محاسبات ما نشان می‌دهد در صورتی که این ایستگاه‌ها در این منطقه تکمیل شود از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری منطقه حدود ۲۵۰ هزار نفر سفرهای خود را در زیر زمین انجام خواهند داد.

کشت پور  با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهدای فرحزاد در گذشته مرکز دپوی زباله این منطقه بود گفت: با توجه به مطالبات شهروندان  این فضا  ظرف مدت شش ماه در قالب طرح مشارکتی به مجموعه ورزشی تبدیل شد

وی با اشاره به اینکه محله فرحزاد نیازمند توجه ویژه است  گفت: امیدواریم موضوع طرح تفصیلی منطقه فرحزاد هرچه سریع‌تر به مرحله نهایی برسد تا وضعیت مردم برای فعالیت‌های ساختمانی مشخص شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه  امروز چهارمین سری پروژه های افتتاح و به بهره برداری می رسد  ادامه داد: تعدادی از پروژه های منطقه سه ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

گفتنی است چهارمین دوره از مجموعه پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ که بخشی از آنها شامل مجموعه ورزشی شهدای فرحزاد، پیست اسکی چهارفصل (بوستان پرواز)، دومین همراه سرای بیمار،بوستان اوتیسم ،مجموعه ورزشی شهید لشکری، و سالن ورزشی محله ایوانک ، دوجایگاه سوخت کوچک مقیاس، تعریض بزرگراه یادگار امام (ره)  بهسازی زمین های چمن مصنوعی ،المان های توپیاری حیوانات ،خیابان لبخند ،نصب المان برادران غول پیکر ،سالن آمفی تئاتر سرای محله سپهر،بود با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر در مجموعه شهدای فرحزاد به بهره‌برداری رسید.