به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نشست کارگروه بهداشت محیط و زیست شهری مصوبه شهر دوستدار کودک با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به لزوم هم افزایی میان دستگاه ها و افزایش تعاملات و همکاری های بین بخشی، گفت: دستگاه ها و نهادهای دیگر اقدامات پراکنده ای انجام داده اند که به منظور ایجاد یک وحدت رویه مناسب باید از موازی کاری ها جلوگیری شده و به موضوعات مغفول مانده در راستای تحقق مصوبه شهر دوستدار کودک توجه شود.

وی ادامه داد: در راستای مصوبه شهر دوستدار کودک، آموزش به کودکان در زمینه حفظ محیط زیست،کاهش تولید پسماند، آشنایی با حیوانات شهری و نحوه برخورد با آن ها و آگاه نمودن والدین در خصوص مخاطرات محیطی باید از طریق شهرداران مدارس و سرای محلات صورت گیرد.

در ادامه مجتبی دانشور مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم ایجاد یک دبیرخانه مستقل شهر دوستدار کودک و تدوین و تصویب ساختار اجرایی مشخص، گفت:  در این خصوص باید استاندارد های لازم مهدهای کودک سرای محلات اخذ و  بودجه مشخصی برای فراهم سازی زیرساخت های لازم شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مطالعات دقیقی جهت اجرای پایلوت مصوبه شهر دوستدار کودک توسط 5 تیم تخصصی به صورت همزمان در مناطق 2،7،8،18 و 22 در حال انجام است و تلاش بر آن است تا حداقل یک محله دوستدار کودک در هر منطقه شهر تهران تا پایان سال 1399 ایجاد شود.

گفتنی است در نشست مذکور ضمن ارائه سوابق موضوع شهر دوستدار کودک، اسناد بالادستی و برنامه های پیش بینی شده در این زمینه، مقرر شد جهت دستیابی به یک فرایند عملیاتی مشخص در راستای تحقق مصوبه شهر دوستدار کودک هر یک از دستگاه ها در حیطه اختیارات و وظایف خود پیشنهاداتی ارائه دهد تا پس از بررسی های لازم، برنامه های اجرایی در این زمینه اولویت بندی شود. 

لازم به ذکر است این نشست با حضور نمایندگان سازمان بوستان ها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان آتش نشانی، سازمان مدیریت بحران، اداره کل آموزش های شهروندی، شرکت شهر سالم، شرکت شهروند و سامانه HSE برگزار شد.