به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه در این نشست با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری شرق تهران با ارتباط و تعامل شهرداری و میراث فرهنگی رشد خواهد یافت، تصریح کرد: این دو نهاد با تعامل مثبت می توانند در بخش های مختلف از جمله تسهیل روند سرمایه گذاری، معرفی آثار تاریخی، صنایع دستی و... خدماتی خوبی را به شهروندان ارائه کنند.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی شهرداری منطقه 13 در حوزه های مختلف با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: می توانیم با مدیریت اصولی به ماندگاری و پویایی اقتصاد شهر با بهره گیری از ظرفیت های تاریخی و گردشگری پارک جنگلی سرخه حصار کمک کنیم.

رحمان زاده در عین حال بر همکاری هرچه بیشتر شهرداری منطقه 13 با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در راستای حفظ اماکن با ارزش تاریخی و گردشگری پارک جنگلی سرخه حصار تأکید کرد و اظهار داشت: 56 پروژه برای جبران کمبود سرانه های فرهنگی و گردشگری شرق تهران در پارک جنگلی سرخه حصار تعریف شده؛ و از آنجا که در دو سال گذشته تمام زیرساخت ها برای حضور سرمایه گذاران توسط شهرداری منطقه فراهم شده است، شایسته است با مساعدت مسئولین زمینه های حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت بهره مندی شهروندان از ظرفیت های تاریخی و گردشگری قطب گردشگری شرق تهران فراهم شود.

همچنین در این مراسم مهندس الهی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی شهر تهران، در سخنانی ضمن تقدیر از دغدغه مندی شهردار منطقه در تأمین زمینه های شور و نشاط برای شهروندان و توجه به مسائل فرهنگی و گردشگری، گفت: پارک جنگلی سرخه حضار پهنه ای ارزشمند به لحاظ محیط زیست، آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری در کلانشهر تهران است و لازم است با بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی، شهروندان را با این فضاهای ارزشمند و کمیاب آشنا کنیم.

وی در عین حال با اعلام اینکه آماده ارائه تسهیلات با شرایط خوب به سرمایه گذاران هستیم، بر لزوم تعامل و ارتباط مستمر شهرداری منطقه 13 و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران تأکید کرد.

پس از برگزاری نشست ، مدیران اداره کل میراث فرهنگی شهر تهران ، بازدیدی از محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار داشته و با ظرفیت های این محدوده آشنا شدند.