به گزارش اکونا پرس،

تورج فرهادی شهردار منطقه شش نیز در این نشست با اشاره به سه آرزوی نخست شهروندان محله یوسف آباد در طرح پایلوت این پویش گفت: شهروندان باید به درستی از قوانین شهری و شورای شهر آگاهی داشته باشند تا در جریان این پویش اعتماد میان شهروندان و مدیریت شهری بازسازی شود. 

او با اشاره به برخی آروزهای برگزیده شهروندان همچون ساخت میدان میوه و تره یا بهسازی یکی از گذرهای محلی گفت: هر کدام از این درخواست ها نیازمند زمان و برنامه ریزی و مصوبه در شورای شهر بوده و بدون تردید تا هنگام اجرایی شدن مدت زمان معینی می برد که شهروندان باید به این مسائل آگاهی داشته تا به اعتمادشان لطمه نخورد. 

شهردار منطقه شش همچنین اضافه کرد: اگر مردم نسبت به گردش کار در شورای شهر و شهرداری وقوف داشته باشند و با رفتارهای درست اعتماد شهروندان را بازسازی کنیم، مشارکت شهروندان در شهر افزایش می یابد.

زهیر صباغ پور، معاون امور بین الملل مرکزارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز با اشاره به تجارب خاص برخی پویش های شهروندی در شهر و کشور گفت: پویش ها در روند اجرا تکمیل شده و مورد توجه مخاطبین قرار می گیرند.

در ادامه این نشست زهرا نژاد بهرام  عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:

در پویش آرزوهای تهران، نیازهای شهری دیده می شود

 زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در این نشست گفت: پویش ها رویکردهای مختلفی دارند و می توانند در حوزه محیط زیستی، سیاسی یا اجتماعی و ... مورد توجه قرار گیرند و پویش آرزوهای تهران تا کنون مورد توجه قرار نگرفته بود. 

او با بیان اینکه نمونه هایی از این پویش در برخی کشورها برگزار شده که به بهبود سیستم های شهروندی آن ها کمک کرده است، گفت: پویش آرزوهای تهران به دنبال تغییر رویکرد است و بازه سنی مورد توجه این پویش افراد جوان دبیرستانی و دانشجو است. 

او با اشاره به اینکه نسل جوان توجه ویژه ای به دنیای مجازی دارند، ادامه داد: این پویش نیز در بستر دنیای مجازی دیده شده و آرزوهای شهروندان به صورت پایلوت در محله یوسف آباد جمع آوری شد. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در این پویش به دنبال مشارکت داوطلبانه و آگاهانه شهروندان هستیم گفت: نحوه فعالیت این پویش با سامانه های ۱۳۷و ۱۸۸۸ متفاوت بوده و فارغ از مشکلات شهری شهروندان می توانند از نیازها و آرزوهای خود برای محلاتشان بگویند.

به گفته نژاد بهرام در پویش آرزوهای تهران، نیازهای شهری دیده می شود.

شایان ذکر  است در این نشست بدرالسادات مفیدی، کتایون مصری و حمیدرضا ابک از متخصصان حوزه رسانه و ارتباطات حضور داشتند و دیدگاه های خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این پویش را منتقل کردند.