به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: طبق نقشه های ابلاغی پروژه ساماندهی محور شهری راه آهن تهران- تبریز موسوم به محور نیلوفری، علاوه بر اصلاح هندسی معابر منتهی به خیابان 45 متری زرند، احداث 2 معبر حمل و نقلی جدید در بافت فرسوده مناطق 17 و 18 در دستورکار قرار گرفته است.

مهندس سید مجید غمخوار با بیان آنکه احداث معبر مذکور در محدوده منطقه 18 در حال اجرای عملیات زیرسازی بوده و 35 درصد پیشرفت کرده است، یادآور شد: قطعه دیگر این پروژه که در منطقه 17 در حال اجرا می باشد، شامل تخریب و نوسازی خیابان ابدام بوده و پیشرفت عملیات اجرایی  آن به مرز 75 درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق، پروژه فرهنگی و تفرجی محور نیلوفری از مجاورت بوستان ولایت تا فرودگاه مهرآباد با وسعتی قریب به 55 هکتار در دو فاز در دست اجرا است که فاز اول آن با مساحت تقریبی 28 هکتار شامل محورهای حرکتی طرفین محور اصلی واقع در منطقه 17 و فاز دوم به مساحت تقریبی 27 هکتار شامل محور اصلی-میانی در منطقه 18 است. با ساماندهی این اراضی، سرانه فضای سبز، محیط های ورزشی، اجتماعی مناطق 17 و 18 به نحو محسوسی افزایش خواهد یافت.