به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب در این خصوص گفت: همزمان با هفته ملی سرطان که از اول تا هفتم بهمن ماه است اداره سلامت این منطقه برنامه های متنوعی از جمله  اطلاع رسانی و تبلیغات، کلاس ها و کارگاههای آموزشی، تقدیر از سازمان های غیردولتی حوزه سلامت، برپایی میز خدمت، برپایی اردوهای تفریحی گردشگری، همایش و ارائه خدمات سلامت محور  و اجرای ویژه برنامه با مشارکت و بهره گیری از ظرفیت شرکای اجتماعی شامل همچون موسسه خیریه فرهاد، موسسه خیریه نور، محک، دهش پور، مهیار، کودکان فرشته ایرانیان، سمر و ...را برگزار می کند.

وی افزود: سرطان یک واژه گسترده است که برای توصیف گروهی از بیماری‌ها به کار می‌رود که بیش از ۲۷۰ نوع دارد و روی ارگان‌ها یا بافت‌های به خصوصی از بدن تأثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر، سرطان بیماری سلول‌هاست و انواع آن با یک مشکل شروع می‌شود.

کمالی نسب اذعان داشت: آسان‌ترین تعریف برای سرطان، انحراف رشد و تکثیر سلول‌های بدن از مسیر طبیعی خود است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 خاطرنشان کرد: با اینکه هنوز علت بسیاری از سرطان‌ها مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد نوع شیوه زندگی مثل قرار گرفتن طولانی‌مدت در برابر نور خورشید، سیگار کشیدن، نوع رژیم غذایی، عوامل روانی و معنوی یا مواد موجود در محیط زیست مثل مواد شیمیایی، رادیواکتیو و آزبستوز در ایجاد سرطان مؤثر هستند.

وی اظهار داشت: بطور کلی از علل ایجاد سرطان که تا امروز شناخته شده، می توان به  استعمال دخانیات، مصرف الکل، عوامل شغلی مثل تماس با مواد شیمیایی، هورمون‌ها، آلودگی‌های خاک و آب، آلودگی‌های هوا با آلاینده‌های صنعتی و آلاینده‌های ناشی از سوخت‌وسوز، آلودگی‌های درون خانه و محیط مثل گرمایش تنور در خانه‌های روستایی، آلودگی غذا، داروهای مصرفی، تابش پرتو، عفونت‌های مزمن، رژیم غذایی و تغذیه نامناسب اشاره نمود.