به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در بازدید از پروژه میدانگاه شهری امیرکبیر (منطقه 14) و شرکت در مراسم امضای قرارداد تجمیع 71 پلاک که با حضور مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران و عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر سه موضوع را پیگیری می کنیم؛ نخست تجمیع 71 پلاک در محله دولاب با موافقت ساکنین و حمایت سازمان نوسازی و دفتر خدمات محلی است که توسط بخش خصوصی انجام می شود؛ تجمیع تعداد پلاک های این پروژه منحصر به فرد است.

وی افزود: در مرحله بعد، عرشه روی تونل امیرکبیر است که به بخشی از قلمروی عمومی در منطقه تبدیل خواهد شد، در این نقطه 8 هزار و 200 متر عرصه وجود دارد و در طبقات زیرین 500 واحد پارکینگ ساخته خواهد شد که این امر به ارتقای کیفیت محلی کمک می کند. پیشتر قرار بود در این نقطه هایپرمارکت ساخته شود اما طرح مذکور تغییر کرد و تصمیم بر این است که این فضا به محلی برای پیاده روی و تفریح ساکنان تبدیل شود.

شهردار تهران گفت: به طور حتم، تصمیم جدید به افزایش کیفیت شهری کمک می کند. ما اگر این فضا را به هایپر مارکت تبدیل می کردیم زندگی برای ساکنان سخت تر می شد.

حناچی در پاسخ به این سوال که پارکینگ این فضا چه زمانی به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: طبق قولی که همکاران داده اند 6 ماهه اول سال 99 پارکینگ این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره برنامه های شهرداری برای ترمینال شرق و بازدید امروز خود از این پروژه نیز گفت: بازدیدی که می کنیم با تعیین تکلیف این پروژه در ارتباط است؛ ایده هایی مطرح است اما بعد از بازدید خبررسانی صورت می گیرد.

شایان ذکر است پروژه میدانگاه شهری امیرکبیر به مساحت 8400 متر مربع، با کاربری های تجاری، ورزشی و خدماتی یک فضای شهری کاملاً پیاده محور با رویکرد تأمین خدمات و محلی برای برقراری تعاملات اجتماعی ساکنان خواهد بود.