به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، صالح زاده ، معاون خدمات شهری و محیط زیست در خصوص اجرای طرح کاهش تولید پسماند گفت : مرحله اول این طرح پس از اجرای نهایی در ساختمان های شهرداری منطقه 13 وسرای محلات در ادارات دولتی ، بانک ها ، شهرک ها و مجتمع های مسکونی عملیاتی می شود. 

وی با اشاره به  اجرایی شدن مرحله اول این طرح در ساختمان های شهرداری منطقه 13 افزود: آموزش های لازم به  همکاران منطقه ، سرای محلات و مسئولین خدمات ارائه و به صورت روزانه عملکرد  کارکنان خدمات در بحث جمع آوری و تفکیک صحیح پسماند ها رصد و نواقص احتمالی برطرف می شود . 

معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه  کاهش مخازن پسماند در معابر  از دیگر اولویت های منطقه است تصریح کرد :  با انتخاب محلات و کوچه ها ، این طرح به صورت پایلوت با کاهش  حجم پسماند و تعداد مخازن  در معابر و ارائه مخزن به شهروندان برای جانمایی در منازل و مجتمع ها اجرایی می شود 

وی ادامه داد: کاهش  تفکیک صحیح پسماند ها و کم حجم سازی آنها در مبدا به عنوان یکی از مهم ترین مراحل مدیریت پسماند مطرح است که مزایای فراوانی به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی به همراه دارد.

صالح زاده خاطر نشان کرد: در ادامه طرح کاپ در مدارس محدوده  ، 65 عدد کارتن پلاست برچسب دار در مدارس منتخب توزیع و به صورت هفتگی نیز آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک پسماند ادامه دارد.