به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این طرح گامی به سوی آموزش شهروند مسئولیت‌پذیر است، افزود: طرح «مدرسه دوستدار شهر» در 20 مدرسه متوسطه مجری طرح شهردار مدرسه و 4 مدرسه ابتدایی مجری طرح همیار شهر آغاز شده و تا 15 اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان در چهار محور شامل آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، محیط‌زیست و پسماند، حمل‌ونقل و ترافیک و ایمنی و مدیریت بحران آموزش می‌بینند.

مختاری با اشاره به اینکه این برنامه به همت اداره آموزشهای شهروندی اجرا می شود افزود: این طرح با هدف تقویت، انسجام و هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی برگزار می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یادآور شد: نمایش فیلم، اعزام دانش‌آموزان به سینما، طرح آموزشی(ایمنی وآتش نشانی) برای دانش آموزان، برگزاری مانور آتش‌نشانی، کارگاه آموزشی برای اولیا و مربیان، برپایی مسابقه نویسندگی، برگزاری اردوهای آموزشی، بازدید از مکان های دیدنی محله، اجرای مسابقه معرفی و نقد کتاب و برپایی مسابقه عکاسی از جمله برنامه های اجرایی در این طرح است.