به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در جریان این مراسم سمیه حاجوی خاطرنشان کرد: شهرداران مدارس در فضای آموزشی و محله خود یاری دهندگان ما در شهرداری هستند و ما تلاش داریم با اجرای این طرح نوجوانان را برای پذیرش مسئولیت و ترویج وظایف شهروندی آماده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شهرداری در تمام حوزه های زندگی شهری شهروندان از قبیلفعالیتهای عمرانی ، خدمات شهری و نگهداشت شهر ، فضای سبز، فعالیت های اجتماعی محلات و حمل و نقل و ترافیک و... ورود دارد.

شهردار منطقه 7 عنوان کرد: شهرها زنده و پویا هستند و هرروز یک اتفاق جدید در سطح شهر رخ می دهد بنابراین ما در شهر تهران نیاز داشتیم تا نیروی جوان، توانمند و مشارکت جو در اداره امور به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: شما شهرداران مدارس در خانواده ها و محلات خود با مسائل روز روبرو هستید و با نگاه خود این مسائل را بررسی می کنید بنابراین حضور شما به عنوان شهردار مدرسه تمرینی است تا در آینده بتوانید نقش پررنگ تری را در شهر داشته باشید. شما باید یادبگیرید چگونه مدیر باشید و به مسائل و مشکلات اهمیت بدهید و چون نگاهتان با نگاه ما بسیار متفاوت است می توانید مسائلی را یادآوری کنید که به ما در اداره شهر کمک اساسی کند.

حاجوی تاکید کرد: در جریان این طرح ما شما شهرداران مدارس را آماده می کنیم تا در مسیر توسعه و رشد به عنوان همکاران ما کار کنید تا در آینده نزدیک افراد خوب و فرهیخته ای داشته باشیم تا در امور کشوری و شهری یاری رسان ما باشند.

وی یادآور شد: تمام مسائل و مواردی که شهرداران مدارس مطرح می کنند با جدیت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند و تلاش می کنیم تا به سر انجام رسیدن آنها از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

شهردار منطقه 7 ضمن تشریح موقعیت جغرافیایی منطقه، گفت: به دلیل وجود مراکز مهم فرهنگی، تجاری و اداری در این منطقه شما وظایف سخت تر و متفاوت تری را بر دوش خود دارید.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده تا ماهی یکبار معاونین و شهرداران مدارس با معاونین منطقه جلسه داشته باشند و در این جلسه مسائل و موضوعات مختلف را مطرح و ارزیابی کنند و هر فصل هم در شورای مدیران حضور داشته باشند و چکیده موضوعات مطرح شده در جلسات خود با معاونین منطقه را مطرح کنند تا از این طریق با جلسات مدیریتی در سطح بالا هم آشنا شوند.

حاجوی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات شهردار مدرسه در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی، خاطرنشان کرد: امسال ما تلاش کردیم تا با برگزاری این انتخابات در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی این عزیزان را هم هرچه بیشتر وارد عرصه های تصمیم گیری کنیم زیرا معلولین و توان یایان با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که باید برای رفاه حال آنها و حضور پر رنگ تر آنها در شهر در اولویت اقدامات شهری قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست شهرداران مدارس منطقه 7 احکام خود را از سمیه حاجوی دریافت کردند.