به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته و متعاقب برگزاری مراسم گشایش تونل- زیرگذر خیابان استاد معین، دستور آغاز عملیات اجرایی 3 طرح محله محور در مناطق 9، 17 و 18 را صادر کرد تا به این ترتیب روند اجرایی 130 طرح محله محور که برای اجرا تا پایان سال جاری تعریف شده است، عملیاتی شود.

این طرح ها شامل بهسازی و ساماندهی انهار، جداول و مسیرهای پیاده رو در خیابان های استادمعین، شهید دستغیب شرقی و هاشمی در محدوده منطقه 9، احداث پیاده راه سلامت در کندروی غربی بزرگراه شهید نواب حدفاصل خیابان قزوین تا خیابان هلال احمر در محدوده منطقه 17 و اتصال خیابان باقری به بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 18 بوده و نشان دهنده طیف متنوع اقدامات عمرانی در نظر گرفته شده در قالب طرح های توسعه محلات است.

مفاد برنامه سوم توسعه شهر تهران، مدیریت شهری پایتخت را به گسترش عرصه های عمومی و فضاهای همگانی از طریق اجرای پروژه های توسعه محلات مکلف ساخته است و از این رو  130 طرح محله محور  تا پایان سال جاری و 1000 طرح دیگر در همین مقیاس تا پایان سال آتی تحویل شهروندان تهرانی خواهد شد. البته پروژه های محله محور صرفا شامل اقدامات عمرانی نیست و فعالیت هایی با اهداف ترافیکی، زیباسازی، خدمات شهری و توسعه فضای سبز نیز در قالب این طرح ها تعریف شده است.