به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، پیروز حناچی به همراه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، شهردار منطقه 15 و جمعی از معاونان و مدیران از روند پیشرفت پروژه های بهسازی محیطی در حال اجرا و وضعیت پروژه های اجرا شده این سازمان در منطقه 15 بازدید میدانی به عمل آورد.

حناچی ضمن بازدید از پروژه های بهسازی محیطی مرکز محله درخشان، مرکز محله شیرین دخت، مرکز محله خاتون، فضای سبز پیرامون امامزاده سید ملک خاتون، بازگشایی محور ده متری حدفاصل خیابان شهید واسعی و شهید حجت اله صادقی رهنمودها و نکات لازم را به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور متذکر شد.

بر اساس این گزارش، مرکز محله خاتون به وسعت عرصه مداخله 400 مترمربع که با هدف ساماندهی اراضی رها شده، تأمین بخشی از کمبود خدمات محله¬ای، ارتقاء امنیت محله، ایجاد مکانی برای تعاملات اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محله اتابک احداث شده، صبح امروز به دست شهردار تهران افتتاح شد.

در ادامه کلنگ آغاز عملیات نوسازی 13 پلاک تجمیعی فرسوده در محله مینابی با مساحت عرصه 400 متر مربع، 15 واحد مسکونی و زیربنای 1654 متر مربع توسط شهردار تهران به زمین خورد.

گفتنی است این پروژه تجمیعی به منظور الگوسازی مسکن و ارتقاء پروژه¬های تجمیعی بزرگ مقیاس در سطح محلات فرسوده به همت سازمان نوسازی شهر تهران با هدف ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان از طریق خلق معماری ارزشمند با الگوی بهینه و متناسب با سبک زندگی ساکنان، شرایط اجتماعی و فرهنگی محلات، کاهش مصرف انرژی و هزینه¬های نگهداری با استفاده از دانش معماران برجسته طراحی شده است.