به گزارش اکونا پرس،

 

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این خصوص گفت: این همایش با هدف تغییر در سبک زندگی یا کاهش وزن برگزار می گردد. کاهش وزن (حتی بین ۵ تا ۱۰ درصد) می‌تواند از بروز دیابت نوع دو جلوگیری کند یا حداقل روند ابتلا به آن را به تأخیر بیندازد.

وی اذعان داشت: دیابت  و  چاقی  دارای  رابطه  بسیار  نزدیکی  با  هم  هستند، به نحوی که دیابت نوع 2 غالباً همراه چاقی بروز می کند. چاقی  بعنوان  فاکتور  اصلی  ایجاد  بیماری  دیابت  نوع 2 مطرح می باشد اگر چه مواردی از ابتلاء به دیابت نوع 2 در افراد بالغ لاغر نیز دیده شده است. بنابراین می توان چـاقی را بعـنوان عـامل اولیه در بـروز دیابت نوع 2 و متعاقباً ایجاد مقاومت به انسولین مطرح نمود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: دیابت خود یک بیماری مزمن است که بر زندگی روزمره اثرات گسترده ای دارد. در مقایسه با افراد جامعه، در افراد چاق میزان فعالیت های جسمی و اجتماعی کمتر است و این مشکلات در افراد مبتلا به چاقی مرگ آور بیشتر از افراد دچار چاقی متوسط تا شدید است.به علاوه، افراد چاق بیشتر از سایرین، دچار ناتوانی ناشی از درد های بدنی هستند.

این همایش مورخ 20 بهمن ماه در خانه های سلامت منطقه سه ساعت 9 تا 11 به نشانی خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان گوی آبادی ، خیابان راجیان ، خیابان دلیری نبش کوچه سرو برگزار شد.