به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، کاظم کمالی نسب با بیان این مطلب گفت: به منظور انجام غربالگری و ارائه خدمات به شهروندان، اتوبوس دیابت از سوم تا نهم اسفند ماه در سرای محلات این منطقه از قبیل: سرای محله زرگنده واقع در خیابان شریعتی ، خیابان ظفر ، خیابان گوی آبادی ، خیابان راجیان ، خیابان دلیری، نبش کوچه سرو، سرای محله زرگنده مستقر می باشد.

وی با بیان اینکه دیابت نوع دو یکی از اختلالات متابولیکی تهدیدکننده زندگی است اذعان کرد:  عمده ترین مشکل بیماران دیابتی که پیشگیری و کنترل این بیماری را با مشکل مواجه کرده عدم آگاهی و توجه به بیماری می باشد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه اظهار داشت: بنابراین باید در زمینه افزایش آگاهی افراد جامعه، اقدامات عملی صورت بگیرد.

کمالی نسب اظهار داشت:  یکی از اقدامات قابل توجه در زمینه پیشگیری، کنترل و آگاه سازی مردم، اتوبوس دیابت می باشد.که با همکاری شرکت نوونوردیسک آن را تهیه کرده تا در طول سال در تمام نقاط شهر تهران به صورت یک مرکز مشاوره عمل می کند تا در راستای ترویج فرهنگ خودمراقبتی از ابتلا به بیماری دیابت، آگاهی از خطرات و عوارض آن، خدمات غربالگری، مشاوره دیابت و تغذیه خدمات رسانی می نماید.

شهروندان می‌توانند از خدمات غربالگری، آموزش پیشگیری از دیابت، مشاوره فردی و گروهی، تست رایگان قند خون، توزیع بروشور آموزشی، تست غربالگری قند و فشار خون با حضور پزشک عمومی، کنترل وزن، ثبت موارد مبتلا به دیابت و معرفی برای آزمایش‌های تخصصی بهره‌مند شوند.