به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2، رسول کشت پور، شهردار منطقه 2 با اعلام این خبرگفت:در پی تحولات شهری و افزایش جمعیت،امدادرسانی مناسب درمواقع بحران و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رفع این مساله ،یکی ازاقدامات ضروری است.

وی گفت: درپی توافق شهرداری تهران با اورژانس هوایی مبنی بر تجهیز بزرگراه ها به پد بالگرد، شهرداری منطقه 2 نسبت به جانمایی این فضا در بزرگراه های منطقه اقدام کرد.

کشت پور افزود : در حال حاضر 3 نقطه در بزرگراه های آیت اله هاشمی رفسنجانی ، تقاطع بزرگراه های یادگارامام (ره) – شهید همت و بزرگراه یادگار امام (ره)- حبیب اله جهت احداث پد بالگرد جانمایی شده است.

به گفته شهردار منطفه2،پد بالگردها با هماهنگی معاونت خدمات خدمات شهری و تحت نظارت کارشناسان اورژانس هوایی مطابق با استانداردهای لازم طراحی شده است .

وی  تسریع در امدادرسانی در مواقع بحران و سوانح را از اهداف احداث پدهای  بالگرد برشمرد و خاطر نشان کرد: آسیب پذیری در برابر انواع بحران ها و مخاطرات یکی از مهم ترین معضلات شهری است وتوسعه زیرساخت هایی همچون پدهای بالگرد امدادرسانی می تواند راه حلی برای کاهش آسیب پذیری وبهبود خدمات رسانی باشد.