به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهدی استرابی شهردار ناحیه یک منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح به ابتکار ناحیه یک برای نخستین بار برگزار شد که در آن مباحث زیست محیطی و بازیافت در پرده ای ترسیم و توسط نقال برای شهروندان توضیح داده می شود.

وی درباره اینکه چرا از طرح «نقال شهر ما» استفاده شده است افزود: به دلیل استقبال شهروندان محله های ناحیه یک از نمایش های میدانی و قصه گویی های قدیمی برآن شدیم ما نیز با اجرای طرح «نقال شهر من» مفاهیم مدیریت شهری را به شهروندان محله ها  انتقال و مشارکتشان را جلب کنیم.

شهردار ناحیه یک منطقه گفت: این طرح در مدارس، معابر پرتردد و مراکز محله شیرین دخت و خاتون به اجرا در می آید.

استرابی در ادامه به اجرای طرح کاپ در ناحیه یک اشاره کرد و گفت: این برنامه در جهت حمایت از کمپین"پس - از - این " و در راستای طرح تفکیک پسماند از مبدا از آذر ماه آغاز شده که طی برنامه های پیش بینی شده تا 6 ماه نخست سال آینده در 33 مدرسه مقطع دبستان و 4 مدرسه مجری طرح شهردار مدرسه  ناحیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح هر هفته در 6 مدرسه سطح محله های ناحیه برگزار می شود که طی آن آموزشگران اداره مدیریت پسماند در ابتدای هر هفته با حضور در مدارس مباحث زیست محیطی و مدیریت پسماند را به دانش آموزان آموزش داده و کیسه هایی به منظور جمع آوری پسماند خشک به آنان تحویل می شود. دانش آموزان روزهای چهارشنبه پسماند خشک منزلشان را که در طی هفته جمع آوری شده به مدرسه آورده و تحویل ماشین ملودی می دهند. 

شایان ذکر است؛ جشن کاپ(کاهش پسماند) با حضور محمدی معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران، دانشور مدیر کل آموزش های شهروندی، کلانتری مشاور مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران در طرح کاپ، حسینی رئیس آموزش و پرورش منطقه و محمدی شهردار منطقه روز گذشته برپا شد.