به گزارش اکونا پرس،

زینب نصیری  گفت: موضوع زنان از این جهت جدی است که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و علاوه بر این سلامت زن به عنوان پایه خانواده می تواند بر روابطش با فرزندان و همسرش اثر گذار باشد و می تواند جریان اجتماعی را دنبال کند. 

وی با بیان اینکه زنان شخصیت مراقبت کنندگی دارند و در جامعه از میزان مشارکت بالاتری برخوردارند، افزود: با توجه به این عوامل به نظر رسید که می شود به بهانه میلاد حضرت فاطمه (س) در نشستی تخصصی با حضور فعالین اجتماعی در حوزه سلامت و متخصصین و رسانه ها به موضوعاتی که کمتر به آن ها در حوزه زنان توجه شده، پرداخته شود. 

نصیری با بیان اینکه این نشست ها باید در آینده نیز تداوم پیدا کند، افزود: مبحث زنان و سلامت در دو پنل برگزار شد که یکی از آن ها به بحث سلامت جسمی پرداخت و دیگری به سلامت روانی و اجتماعی زنان که یکی از موضوعات آن شکاف جنسیتی و تاثیری است که بر سلامت روان و سلامت اجتماعی می گذارد.

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: در ارتباط با محورهایی که در پنل پیش‌بینی شده نگاه این بود که موضوعاتی که کمتر به آن توجه شده مانند (body image) یا تصویری که زنان از خود دارند و پیرو آن دست به عمل های زیبایی می زنند و یا نسبتی که فعالیت های فیزیکی پایین زنان در سطح جامعه دارد و بر چاقی و شیوع بیماریهای های غیرواگیر در زنان تاثیر می گذارد٬ مورد بحث قرار گیرند. 

وی اظهار داشت: در بحث فعالیتهای فیزیکی این مسئله که شهر تا چه حد از نظر کالبدی و از حیث امنیت و موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای حضور زنان مناسب است، اشاره شده و اینکه مردانی که در شهر هستند تا چه حد به حضور زن در فعالیت های ورزشی و اجتماعی اهمیت می دهند و شهر تا چه میزان این فعالیت ها را از سوی زنان می پذیرد، پرداخته شده است.

نصیری بیان داشت: در ارتباط با بحث مراقبت های جنسی مسائل جدی وجود دارد که اگر راجع به آن حرف زده نشود و گفتگویی صورت نگیرد به اتفاقاتی شبیه به مسئله ایدز می رسیم که جامعه دیر به سمت شکستن این تابو پیش رفت که در مورد این موضوع گفتگو کند تا افراد کمتری دچار این بیماری شوند. 

وی ادامه داد: این نشست با موضوعاتی که در ارتباط با چاقی، دمانس و آلزایمر در زنان داشت، سعی کرد که در این فرصت محدود با تلنگری که می زند، حساسیت جامعه و فعالین این حوزه را برانگیزد. 

وی در پایان یادآور شد: در خصوص سلامت روان و اجتماعی زنان نگاه این است که همان قدر که به بحث خود مراقبتی زنان اهمیت داده می شود به ساختارهای جامعه و تبعیض ها و نابرابری هایی که در بحث آموزش، اشتغال، اقتصاد و سایر بخش ها وجود دارد نیز توجه شود تا تاثیری که بر سلامت روان و سلامت اجتماعی زنان می گذارد مشخص گردد.