به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، فرزاد طالبی افزود: در این دوره نیز نظیر سال گذشته، رویداد بهارستان با محوریت محدوده ولیعصر یعنی از راه آهن تا تجریش شکل خواهد گرفت و تلاش ما این است که در این دوره کارهای هنری سطح یک به اجرا درآیند.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد که طی چند سال گذشته، به واسطه رویدادهای هنری در سطح شهر در ذائقه شهروندان تحولی رخ داده است؛ به همین خاطر تاکید ما بر کارهای ماندگارتر و بالطبع با سطح بالای هنری خواهد بود تا بتوانیم پاسخگوی سطح سلیقه شهروندانی باشیم که به واسطه مواجهه با هنر های شهری همچون حجم، نقاشی و ... ارتقاء چشمگیری پیدا کرده است.
طالبی درباره بخش‌های بهارستان در نوروز 99، بیان کرد: امسال نیز نظیر گذشته ما بخش عناصر حجمی محیطی و آذین بندی خلاق را که شامل آرایش درختان مختلف شهر همانند یک اثر هنری زیبا، آرایش فضای شهری، احجام موقت و تزئین 22 میدان به عنوان نقطه عطف شهری است، خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین دو بخش، "دیوارهای کوچک شهر من"، با هدف بازپیرایی و نقاشی دیوارها در فضاهای محلی و تخم مرغ‌های نوروزی، در دو بخش حرفه‌ای و دانشجویی اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره آثار بخش عناصر حجمی محیطی و آذین بندی خلاق و نوگرا، گفت: در داوری این بخش بر مباحثی چون خط فارسی، عناصر ملی و الگوهای معماری تاکید ویژه‌ای کرده است. بر همین مبنا نیز از بین 849 اثر که از 380 هنرمند که به دست ما رسیده بود، 43 اثر از 41 هنرمند انتخاب شده اند.
طالبی درباره بخش "دیوارهای کوچک شهر من"، بیان کرد: هدف از اجرای بخش "دیوارهای کوچک شهر من"، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های محلات است و در این بخش، دیوارهابر اساس شکل و ماهیت طبیعی، بدون کمترین دستکاری در ساختار موجود، به محل روایت‌های زیبا از زندگی تبدیل می‌شوند و به نوعی هنر دیوارنگاری را در مویرگ‌های شهر جاری می‌کنند.
وی درباره آثار انتخاب شده در بخش "دیوارهای کوچک شهر من"، بیان کرد: در این بخش حدود 291 هنرمند با 613 اثر شرکت داشتند که از بین آنها 85 اثر از 74 هنرمند انتخاب شد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، بخش تخم مرغ‌های نوروزی را طراوت بخش فضای شهری خواند و گفت: تخم مرغ‌های نوروزی شهر را به سفره‌های رنگین نوروزی تبدیل می‌کنند و شادی و طراوات را به شهر هدیه می‌کنند.
وی افزود: در این بخش که دارای محبوبیت خاصی در میان شهروندان  است بالغ بر 1742 هنرمند با 3981 طرح  شرکت کرده اند که از بین این آثار ارسالی بالغ بر 200 اثر از 200 هنرمند برای اجرا در سطح شهر انتخاب شده است.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: همچنین 380 تخم مرغ نوروزی علاوه بر 200 موردی که امسال اجرا می شوند، در حال مرمت و بازسازی هستند که برای رنگ آمیزی و جانمایی تحویل ادارات زیباسازی مناطق 22 گانه شهر تهران می شوند تا به وسیله دانشجویان و دانش آموزان هنرمند مناطق رنگ آمیزی شود، بنابراین امسال بالغ بر 580 تخم مرغ نوروزی را در سطح شهر شاهد خواهیم بود.