به گزارش اکونا پرس،

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه9 از آموزش مباحث محیط زیستی به شهروندان با گروه های مخاطب از جمله؛ زنان خانه دار، سالمندان، دانش آموزان، نمازگزاران، اصناف، پرسنل و همکاران در سال جاری در راستای ترویج فرهنگ محیط زیستی خبر داد.

رضا مددی با اعلام این خبر گفت: موضوع فرهنگ سازی و ایجاد حس تعلق و مشارکت اجتماعی نسبت به محیط زیست و ترویج آن در جامعه یکی از مهم ترین رویکردهای اداره محیط زیست و توسعه پایدار می باشد. 

وی بیان داشت: حس تعلق شهروندی سبب تحقق اهداف توسعه پایدار در حفاظت از محیط زیست می شود و  شهروندان می بایست حفاظت از محیط زیست را وظیفه شهروندی خود تلقی و از محیط زیست همانند اموال شخصی خود مراقبت کنند و خود را بخشی از شهر و محیط زیست خود بدانند.

 مددی تاکید کرد: اداره محیط زیست منطقه با هدف تغییر و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی در قالب فعالیت کانون های محیط زیست محلات، آموزش های خود را توسط دبیران کانون های محیط زیست محلات به صورت تئوری ، بازی و سرگرمی، برگزاری فستیوال و جشنواره، نصب پوستر، استقرار غرف، آموزش چهره به چهره، پخش فیلم کوتاه، برگزاری کلاس های خلاقیت در منطقه با در نظر گرفتن اولویت سرفصل های آموزشی ارائه کرد.

مددی با اشاره به سرفصل های محیط زیستی عنوان کرد: آموزش های محیط زیست تحت عناوین (انرژی پاک، هوای پاک، زمین پاک و تنوع زیستی) که مجموعه ای از مضامین، تفکیک از مبداء، مصرف بهینه انرژی، اصلاح الگوی مصرف منابع، استفاده کمتر از پلاستیک، جایگزینی کیسه های پارچه ای با کیسه های پلاستیکی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه، پرهیز استفاده از خودروهای تک سرنشین، انجام معاینه فنی خودروها انجام می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه9 همچنین با اشاره به سعی در الگوبرداری و پیاده سازی از روش های فرهنگ سازی در کشورهای پیشرفته و بومی سازی آن در  شیوه های آموزش در منطقه عنوان کرد: اجرای نمایش های آموزشی، کارگاههای نقاشی برای کودکان، استقرار غرفه هایی در مکان های عمومی، برگزاری مسابقات در مدارس، آموزش چهره به چهره، پویش های پاکسازی محلات و بوستان ها ،پویش های سه شنبه های بدون خودرو، راهپیمایی، آموزش های گروهی، برگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله این اقدامات دانست.