به گزارش اکونا پرس،

 

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره سایت جدید دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌هایی که از بیماران مبتلا به کرونا نگهداری می‌کنند، گفت: سایت دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی یعنی پسماندهای عفونی و خطرناک مدت‌هاست که در محل دفن زباله‌های تهران، آرادکوه است،‌ اما با توجه به آنکه ظرفیت این سایت تکمیل شده است،‌ مکان دیگری تعبیه شده تا پسماندها در آن محل دفن شود. 

او درباره موقعیت مکانی سایت جدید، گفت: این سایت نیز در همان محدوده آرادکوه قرار دارد و زباله‌ها با رعایت تمهیدات بهداشتی و شرایط مناسب به آنجا انتقال داده می‌شوند.

نوری در خصوص شرایط انتقال پسماندهای بیمارستان‌های معین کرونا به محل‌ دفن اظهار داشت: زباله‌های بیمارستانی حتما باید در کیسه‌ها و سطل‌های مجزا قرار گیرند و بعد از اتوکلاو و بی‌خطرسازی جمع‌آوری و از زباله‌های عادی جدا شوند. همچنین در هنگام حمل به صورت جداگانه منتقل و در محل‌های جداگانه دفن می‌شوند.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درخصوص اقدامات بهداشتی که برای کارگران خدمات شهری در حین نظافت و پاکسازی شهر درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و نمایندگان مناطق نیز حضور داشتند و مقرر شد، تاکید بیشتری به پیمانکاران شود تا دستورات لازم را به کارگران بدهند و موارد پیشگیری را رعایت کنند و بهداشت فردی کارگران بیش از گذشته رعایت شود و همچنین شستن مرتب دست‌ها و استفاده از دستکش و ماسک در حین کار نیز در دستور کار قرار گیرد. 

نوری با تاکید بر اینکه شهرداری و پیمانکاران باید بر سلامت و بهداشت کارگران و کارمندان نظارت حداکثری داشته باشند، ادامه داد: کارگران نیز باید به سلامت خود توجه داشته باشند و موارد بهداشت فردی را رعایت کنند،‌ به علاوه باید امکانات و لوازم فراهم باشد و تاکیدات و توصیه‌های بهداشتی نیز به کارگران گفته شود، اما این خود کارگران هستند که باید موارد بهداشتی را رعایت کنند و یک همکاری دوسویه برای رعایت بهداشت وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی نیز باید در جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به ویژه به طبقه کارگر که بیشتر در معرض آسیب هستند، کمک کنند تا مشکلات و ضایعات این ویروس  به حداقل برسد و دوره آن سپری شود.