به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ تاکسی به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل درون شهری به شمار می رود که لازم است هنگام استفاده از آن، نکات بهداشتی و پیشگیری های مناسب براى مقابله با شیوع بیماریهای ویروسی رعایت شود.

از این رو کارگروه ویژه سازمان تاکسیرانی با هدف آگاهی بخشی رفتارهای پیشگیرانه به دو قشر تاکسیران و مسافرین با هماهنگی اداره کل سلامت شهرداری تهران و مطابق با سیاست های وزارت بهداشت شکل گرفته است تا با استفاده از خرد جمعی مدیران، دستورالعمل های آموزشی و هشداری را از طریق فضاهای ارتباطی نظیر پیامک، رادیو تاکسی، اینفوگرافى، شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی و... به بهترین نحو اطلاع رسانی کند.

طبق اعلام این کارگروه، عدم استفاده از کرایه نقدى و جایگزینى روش های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی، یکی از روش های کلیدى و مهم پیشگیری از انتقال انواع ویروس‌ها از جمله ویروس بیماری کرونا محسوب مى شود که در این صورت خطری متوجه مسافران و تاکسیرانان نخواهد شد.

زیرساخت های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در اکثر خطوط و تاکسی ها فراهم است و شهروندان به راحتی می توانند این روش بهینه را جایگزین کرایه نقدی کنند.