به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان در این باره گفت: امسال در آستانه فصل بهار همزمان با آغاز اسفند که زمان مناسب برای کاشت درختان است؛ از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست عملیات کاشت 3500 اصله نهال در محله های بافت فرسوده و جنوب منطقه در دست انجام است.

شهردار منطقه 11 با بیان این که انتخاب نوع درختان بر اساس مقاومت آن ها نسبت به کم آبی انجام شده است؛ افزود: درختان مثمر مثل نارنج و زیتون خوراکی، توت، زبان گنجشک و اقاقیا در بخش جنوبی منطقه غرس خواهند شد.

آبادیان خاطر نشان کرد: در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد و رجعتی که بخش هایی از آن ها در نوسازی محله عقب نشینی کرده اند و فضاهای مناسب برای کاشت گل و گیاه در آن ها ایجاد شده است؛ یکصد درخت از جمله نارنج و درختچه های زینتی کاشته می شوند.

به گفته شهردار منطقه 11 این قطعات پس از نوسازی املاک و عقب نشینی آن ها در معابر باریک قدیمی ایجاد و تبدیل به محل پارک خودروها شده بود که با توجه به نوسازی بافت، همچنان ساکنین این محله ها از مشکلات ناشی از ترافیک و عرض کم معبر رنج می بردند.

آبادیان توجه مدیریت شهری به انسان محور بودن معابر و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای ارتقای فضای سبز در بافت متراکم مسکونی را حائز اهمیت دانست و کاشت درخت به تعداد زیاد را با هدف بهبود کیفیت هوای محله های جنوبی منطقه از اولویت های اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست برشمرد.

او خاطر نشان کرد: هم اکنون اقدامات زیر بنایی عمرانی برای ایجاد قطعه مناسب کاشت درخت در خیابان محلوجی قمی ، تشکری موحد و رجعتی در حال انجام است و پس از آن کاشت نهال و درختچه های زینتی در این قطعات آغاز خواهد شد.