به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی طهماسبی با اشاره به اقدامات و تمهیداتی که در این منطقه از تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است گفت:

هراس  و اضطراب کاذب بیماری کرونا و خطرات انسانی ناشی از آن که بسیاری از خبرهای  این روزهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است ،بسیار خطرناک تر از این ویروس نوظهور بر جامعه سایه افکنده ، به واقع این همه وحشت درحد واندازه کرونا نیست.

وی افزود: نگاهی به گذشته نشان می دهد بیماری های خطرناک تر از کرونا هم سلامت انسان ها را به خطر انداخته که با راهکارهای علمی و بهداشتی ،روش های پیشگیری و حفظ آرامش مهار شده است.

مدیر روابط عمومی منطقه ۲خاطر نشان کرد: آنچه امروز بیش از ویروس کرونا سلامت جامعه ما را تهدید می کند بحران زیستی و انسانی ناشی از استرس وحشت و هراس افکنی است.

طهماسبی با اشاره به دیدگاه متخصصان حوزه بهداشت و سلامت  اظهار کرد :مهم‌ترین مسأله  در مقابله  با این بیماری نوپدید آموزش  شهروندان است که این بیماری چیست، چگونه منتقل می‌شود و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد،اما این هجمه اطلاعات درست و نادرست که در فضای مجازی به وفور در دسترس مردم قراردارد، نگرانی و وحشت ،چاشنی آموزش شده وشاید بتوان گفت حتی در برخی موارد آن را به حاشیه برده است.

طهماسبی افزود :این در حالیست که روانشناسان براین مساله تاکید دارند استرس و تنش پدیده‌ای است که می‌تواند فعالیت‌های عصبی را تحت تاثیر قرار داده، تعادل و پایداری  بدن را به هم زده و منجر به نابسامانی‌های در سیستم ایمنی بدن می شود. 

وی در پایان مدیریت صحیح بر کاهش  استرس را به عنوان یکی از اصول خود مراقبتی  در حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن برای محافظت در مقابل  این بیماری‌ دانست و گفت : در شرایط حساس کنونی آنچه لازمه جامعه است حفظ آرامش ،عمل به توصیه های بهداشتی و درمانی، تغذیه مناسب ، کسب اطلاعات صحیح و موثق ،پرهیز از هرگونه اطلاع رسانی منفی و دادن امید در عمل و کلام است.