به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، سید مهدی صالح زاده، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ، توسعه فضای سبز را یکی از برنامه های اساسی شهرداری منطقه در قطب گردشگری شرق تهران و توسعه فضای سبز در محوطه بوستان جنگلی سرخه حصار برشمرد و افزود : با توجه به کارکرد فضای سبز در تلطیف هوا و ایجاد فضاهای تفرجگاهی  ، عملیات کاشت ۱۵ هزار اصله  نهال در  فضایی به مساحت سی هکتار از روز گذشته یکشنبه ۱۱ اسفند ماه  در اراضی توسعه بوستان  جنگلی سرخه حصار آغاز شد. 

وی با اشاره به آغاز کاشت ۱۵ هزار درخت و درختچه جدید از گونه های مقاوم و سازگار به شرایط اقلیمی منطقه اظهار داشت: این نهال ها از گونه کاج تهران، لیلکی ، بادام کوهی ، بنه و زالزالک است که در ضلع جنوب شرقی بوستان جنگلی سرخه حصار کاشته شد. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ ادامه داد : با برنامه ریزی انجام شده به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، عملیات کاشت درختکاری  تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. 

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای آبیاری درختان محدوده ضلع جنوب شرقی بوستان جنگلی سرخه حصار ادامه داد: این محدوده به شبکه آبیاری تحت فشار مخزن ژئوممبران ۱۶۰۰ متر مکعبی مجهز است که حدود ۳ هزار متر لوله گذاری شده است.

گفتنی است ، مدیران منابع طبیعی استان تهران با حضور در بوستان جنگلی سرخه حصار از عملیات  کاشت نهال در این بوستان بازدید کردند.