به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، امیر ناصر هراتی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع وکاشت نهال در باغچه منازل شهروندان و همچنین کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراهها  در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات در حال اجرا است.

وی افزود: شهروندان می تواننداز طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ و مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه، محل سکونت خود را اعلام  و پس از انجام بررسی های لازم نسبت به اعزام کارشناس و کاشت نهال مناسب در منازل اقدام می شود.  

وی در ادامه به استقرار 11پایگاه توزیع نهال اشاره کرد و افزود: پایگاه های توزیع نهال در بوستان‌های شقایق،اشرفی اصفهانی،ستارخان،نارون،جوانه،آزادی،بازیافت، خوارزم، کودک، سپهر و گلپاد آماده اهدا نهال به شهروندان است.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 افزود: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده توزیع و کاشت 38 هزارو 500اصله نهال در طرح نهضت درختکاری در دستور کار قرار دارد.

هراتی  گفت: همه گیاهان از انواع سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران تامین شده و کارشناسان فضای سبز با استقرار در پایگاه های توزیع نهال، آموزش های لازم درخصوص نگهداری و رسیدگی مناسب تر نهال های تازه کاشت به شهروندان ارائه می کنند.

وی افزود: این طرح با هدف افزایش رضایت شهروندی و توسعه امر درختکاری و نگهداری آن تا  ۱۵اسفند ماه  انجام می شود.