به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس احسان نوش آبادی ،مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: دریاچه شهدای خلیج فارس هر ساله به دلیل گرما و تبخیر سطحی، مقدار قابل توجهی از حجم آب موجود خود را از دست می دهد و برای رساندن آب دریاچه به تراز مورد نظر، از رودخانه فصلی کن استفاده می شود.

وی در ادامه یادآور شد: عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس با یک برنامه زمان بندی حساب شده و همزمان با افزایش بارندگی ها در فصل زمستان از تاریخ 6/11/1398 آغاز و در تاریخ 7/12/1398 با رسیدن سطح آب دریاچه به تراز نرمال، به اتمام رسید.

مهندس نوش آبادی با اشاره به انجام بررسی ها و پایش های مداوم کیفیت آب ورودی به دریاچه خاطرنشان ساخت: آب هدایت شده از رودخانه کن، دارای کیفیتی مطلوب بوده و قبل از انتقال به مخزن دریاچه، با هدف حفظ آبزیان و سازگاری آب رودخانه با محیط زیست دریاچه، تصفیه شده و پس از انجام اقدامات لازم وارد دریاچه می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تاثیر عملکرد تصفیه خانه در سال گذشته علاوه بر زمان آبگیری، در زمان پالایش ها و تصفیه های مداوم به گونه ای بوده است که آب دریاچه شهدای خلیج فارس به لحاظ مشخصات زیست محیطی بالاترین کیفیت را داشته و کاملاً با استاندارهای بین المللی مطابقت دارد.