به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهدی استرابی با اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای رفع  آلودگی های زیست محیطی، بصری، رضایتمندی شهروندان و ایجاد محیطی امن برای شهروندان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته این مشاغل پس از اعمال  ماده 20 اقدام به فک پلمپ می کردند و این ماده قانونی بازدارندگی کافی را نداشت، افزود: به همین منظور کارگروه ساماندهی مشاغل از ابتدای بهمن به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم در معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه تشکیل و محور های استقرار آنان شناسایی شد.

استرابی ادامه داد: با مکاتبات انجام شده با مرکز و قوه قضاییه و مساعدت های معاون دادستان تهران، رای جمع آوری این مشاغل صادر شد که با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و اداره ساماندهی اقدام به اعمال قانون کردیم. 

شهردار ناحیه یک خاطر نشان کرد: این کارگروه از ادامه فعالیت مشاغل و اصناف مزاحم شهری بر حسب نوع فعالیت آن با اخذ ماده قانونی های بازدارنده چون ماده 16 مدیریت پسماند، بند 20 ماده 55 ساماندهی و ماده 100 اداره اجرای احکام  جلوگیری می کندوی در پایان از شهروندان خواست درصورت مشاهده فعالیت مراکز غیرمجاز پسماند در اسرع وقت با سامانه 137 تماس بگیرند.