به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نوبخت با اشاره به استقبال شهروندان از مترو‌ برای سفرهای درون شهری گفت: محل نشستن و ایستادن مسافران در قطارها، پله برقی ها، مقابل باجه های فروش بلیت و دستگاه های خودپرداز در ایستگاه های خطوط مترو را علامت گذاری کرده ایم و این نشانه ها به صورتی نصب خواهند شد که دقت مسافران را برای رعایت فاصله اجتماعی جلب کند.

وی همچنین از تهیه بنرها و پوسترهایی با موضوع رعایت فاصله اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح ها در تمامی ایستگاه ها و خطوط هفتگانه مترو نصب شده اند.


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: اگر پروتکلی برای تردد در سطح شهر ویا ممانعت برای خروج از منازل وجود نداشته باشد استفاده از مترو نیز همانند دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌گیرد و تعداد مسافران نیز  روز به روز افزایش می یابد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مانع استفاده شهروندان از مترو شویم یا برای این موضوع مامور پیش‌بینی کنیم و تنها راه اجرای موفق این طرح همکاری شهروندان و مسافران در مترو رعایت فاصله اجتماعی می باشد.

 نوبخت با اشاره به اینکه ما در شرکت بهره برداری مترو برای اجرای طرح‌رعایت‌فاصله اجتماعی با نصب بر چسب هایی سعی کرده ایم تا این حساسیت را در بین شهروندان و مسافران ایجاد کنیم که حداقل اگر محبور به بیرون آمدن از خانه و استفاده از مترو هستند فاصله ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود. 
نوبخت تصریح کرد: تمهیداتی همچون ضدعفونی قطارها، ایستگاه ها و پایانه ها هر روز در چندین نوبت و به صورت مستمر برای مقابله با ویروس کرونا  انجام می شود، ولی رعایت موضوعات بهداشتی توسط خود مسافران بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم حضور ۵۰ درصدی کارکنان ادارات در روزهای آینده با افزایش مسافر روبرو هستیم و با توجه به اینکه مترو وسیله حمل و نقل انبوه‌بر است و شرایط آن با سایر وسایل حمل و نقل عمومی  متفاوت است باید رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد. امیدوارم مسافران مترو با آموزش‌هایی که این روز ها از طریق مختلف ارایه داده شده هوشمندانه خودشان فاصله احتماعی را رعایت کنند.