به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: تلاش برای رفع گلوگاه های سیلابی کانال سیل برگردان غرب که از جمله گلوگاه های سیلابی اولویت یک شهر تهران به شمار می آیند، علی رغم شرایط نامساعد جوی و مطابق با ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد و به پیشرفتی قابل ملاحظه رسیده است.

وی با بیان آنکه ساماندهی گلوگاه های سیلابی شبکه اصلی هدایت رواناب ها از چهارم فروردین ماه امسال توسط شرکت خاکریزآب آغاز شده است، افزود: در همین زمینه عملیات رفع گلوگاه های سیلابی کانال سیل برگردان غرب در نقاطی از قبیل پل تقاطع خیابان شهید سلیمی جهرمی و پل تقاطع دسترسی پارک ارم طبق برنامه ادامه دارد که در مورد اخیر، عملیات تخریب عرشه را پشت سر گذاشته و به مرحله برچیدن پل رسیده است.

گفتنی است رفع گلوگاه های کانال سیل برگردان غرب بخشی از اقدامات 10 گانه ای است که به عنوان اولویت یک در این زمینه تعریف شده است. این کانال به عنوان یکی از تاسیسات اصلی مدیریت آبهای سطحی در حوضه آبریز غرب تهران، در مجاورت با زیرساخت های مهمی همچون آزادراه تهران- کرج و خطوط 4 و 5 مترو قرار دارد و از این همین رو  نقاط بحرانی آن در زمره گلوگاه های سیلابی اولویت یک شهر تهران قرار گرفته است.