به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه11، کارگاه خیریه تولید ماسک های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و توزیع بین شهروندان نیازمند توسط هنرمندان در بنیاد فرهنگی هنری رودکی واقع در پهنه فرهنگ و هنر رودکی منطقه11 راه اندازی شد.

حمید شریف زاده بازیگر تئاتر و تلویزیون که مسئولیت برگزاری کارگاه خیریه تولید ماسک را به عهده دارد؛ گفت: طی روزهای گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی کارگاه خیریه تولید ماسک با شعار «با همدلی در برابر هجوم کرونا پیروزیم» در تالار حافظ راه اندازی شده که طی آن تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی به همراه جمعی از کارکنان معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صورت کاملا رایگان و داوطلبانه در تالار حافظ حضور پیدا کرده و تولید و ساخت ماسک مشارکت دارند.

وی افزود: با توجه به محدودیت های موجود در تولید انبوه لوازم بهداشتی، با همکاری برخی هنرمندان از جمله اتابک نادری پس از انجام مذاکرات لازم با آقای مسگرخویی از معاونان بنیاد فرهنگی هنری رودکی، خوشبختانه به نمایندگی از مجموعه خیرین فعال این حوزه از این ابتکار استقبال شد و تالار حافظ را برای اجرای این پروژه در اختیار هنرمندان قراردادند.

شریف زاده خاطر نشان کرد: ۲۷دستگاه چرخ خیاطی از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اختیار هنرمندان داوطلب این کار خیر  قرار گرفت و پس از تجهیز موارد فنی مربوط راه اندازی کارگاه، پارچه و مواد دیگر تهیه شد و رسما فعالیت تولید اغاز شد.

مسئول گروه تهیه و تولید ماسک توسط هنرمندان در تالار حافظ بنیاد فرهنگی هنری رودکی افزود: در روزهای گذشته تعدادی از هنرمندان تئاتر، موسیقی و تلویزیون برای حضور در این کارگاه ها اعلام آمادگی کردند و برای مشارکت حاضر شدند و نکته قابل توجه حضور سایر اقشار از جمله کارکنان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و حتی تعدادی از شهروندان تهرانی که شغل فرهنگی ندارند نیز در این فعالیت عام المنفعه بود.

شریف زاده با اشاره به استقبال شهروندان عادی برای مشارکت در این طرح گفت: بیش از 70 درصد از فعالین که در تولید ماسک با ما مشارکت می کنند از مردم عادی و شهروندان هستند و ما برای حضور بیشتر هنرمندان از آنها دعوت می کنیم تا در این طرح همکاری کنند.

وی با اشاره به این که تا کنون گروه های موسیقی در تالار حاضر شده و برای تقویت روحیه جهادگرانه خیرین اجرای زنده داشتند عنوان کرد: در کارگاه تولید ماسک بنیاد رودکی قادر هستیم شبانه روز فعالیت کنیم و برای رفع این ویروس تمام ظرفیتمان را به کار گیریم و در این مسیر دلگرمی و حضور گروه های هنری می تواند کمک زیادی به پیشبرد هدف ما داشته باشد.

شریف زاده افزود: برای حفظ موارد بهداشتی سلامت مشارکت کنندگان، مواد شوینده و ضد عفونی کننده به شکل روزانه توسط شهرداری ناحیه1 منطقه11 به گروه تحویل می شود  و تمامی افراد حاضرو ابزارآلات کارگاه طی چند نوبت در روز ضد عفونی می شوند و روند تولید به شکل بهداشتی با نظارت کادر بهداشت کشور پیش می رود.

او در انتها از مردم و اقشار هنری جامعه دعوت به همکاری کرد و عنوان داشت: شهروندان و هنرمندان می توانند با مراجعه به بنیاد فرهنگی هنری رودکی به نشانی: تهران خیابان حافظ، پائین تر از چهار راه کالج، بلوار استاد شهریار، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، برای تحویل کمک های مادی و غیر مادی اعم از ابزارآلات بالاخص چرخ های خیاطی در این طرح مشارکت کنند تا با یاری یکدیگر از این مرحله حساس عبور کنیم و کرونا را شکست دهیم.