به گزارش اکونا پرس،

پس از شیوع ویروس کرونا، تهران اولین شهری بود که از همان ابتدا کار تفکیک پسماند را تعطیل کرد و به همین دلیل میزان پسماند ورودی به آرادکوه در اسفندماه به بیش از 7 هزار تن رسید.

حجم پسماندهای پزشکی در بهمن ماه سال گذشته بین 70 تا 80 تن بود که با اضافه شدن پسماند بیمارستان‌های کرونایی در مواردی حتی به روزانه 110 تن رسید. البته در حال حاضر حجم این نوع پسماند به حدود 80 تا 90 تن کاهش یافته است. 

تکلیف وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست است که نظارت کنند تا پسماندهای بیمارستانی به صورت اصولی و درست به ما تحویل داده شود.

پاکبانان و کارگران پسماند قشری هستند که به اندازه تیم درمان در خط اول مقابله با ویروس کرونا حضور دارند.

بعد از اتفاقاتی که در چین افتاد با مکاتباتی که با سازمان بهداشت جهانی، شهردار ووهان و سفیر چین داشتم سعی کردم از تجربیات آن ها استفاده کنم و حتی دستورات سخت‌گیرانه‌تری را از ابتدا پیاده کردیم.

تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردیم و دلیل صحت ادعای ما می تواند این باشد که با وجود همه‌گیری ویروس، در حوزه‌های مختلف پسماند تنها دو تا سه مورد ابتلا به ویروس کرونا داشتیم.  

از مردم می خواهم که در این روزها با استفاده کم تر از وسایل یک بار مصرف، پسماند کمتری تولید کنند، آب و مایعات داخل پسماند قرار ندهند تا شیرابه تولید نشود و پسماندهایی مثل ماسک و دستکش را در خیابان رها نکنند. در خانه هم ماسک و دستکش را بعد از استفاده داخل پلاستیک جداگانه قرار دهند و در آن را ببندند و داخل کیسه اصلی قرار دهند.