به گزارش اکونا پرس،

به نقل از گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی  با اشاره به اینکه این گرمخانه در راستای حمایت از افراد بی پناه و معتادین، خدمات ۲۴ ساعته به مراجعین ارائه می دهد، افزود: مددجویان گرمخانه خاوران با نظارت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پیش از ورود به گرمخانه با تب سنجی کنترل می شوند.

به گفته وی، در صورت مشکوک بودن فرد آزمایش های تکمیلی تر با هدف کنترل به موقع بیماری انجام می شود و خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه تاکنون فقط یک مورد مشکوک شناسایی شده است.

مختاری افزود: به محض پذیرش این افراد در گرمخانه، ماسک و دستکش بین آنها توزیع می شود و مواد ضدعفونی کننده در فواصل مناسب خوابگاه نصب شده تا مددجویان از آنها استفاده کنند.

وی در تشریح اقدامات ضدعفونی کردن این مرکز گفت:  تمام بخش های گرمخانه سه مرتبه در روز گندزدایی و ضد عفونی شده و یکبار در روز نیز توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت وسیع سم زدایی می شود. 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در ادامه اضافه کرد: میانگین پذیرش این گرمخانه به دلیل افزایش گرمخانه های سطح تهران و گرم تر شده هوا 460 نفر در شب و 250 نفر در روز است.

شایان ذکر است؛ گشت ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط سازمان مرکز خدمات اجتماعی انجام و در صورت داوطلب بود فرد  انتقال مددجو  به گرمخانه‌ها انجام می شود.