به گزارش اکونا پرس،

علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره آخرین وضعیت احداث کمربند سبز پیرامون تهران و افزایش سرانه فضای سبز جنگلکاری شهید توفیقی واقع در شمال اتوبان شهید بابایی گفت:جنگلکاری شهید توفیقی بخش کوچکی از طرح بزرگ احداث کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مساحت پنجاه هزار هکتار است که از سال 1366 توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران آغاز شده و تا کنون بیش از چهل و دو هزار و ٨٠٠ هکتار آن به اتمام رسیده است . جنگلکاری شهید توفیقی نیز به مساحت  یکصد هکتار نیز جزئی از این پروژه بزرگ است.

او با اشاره به اینکه تعداد 65 هزار اصله درخت در این منطقه کاشته شده است، اضافه کرد: با توجه به ساختار گیاهی منطقه از گونه های گیاهی توت نرک ، زبان گنجشک ، ارغوان ، اقاقیا ، زالزالک و ... که همگی از گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی محل محسوب می شوند، استفاده شده است.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش میزان فضای سبز در منطقه جنگلکاری شهید توفیقی توضیح داد: توسعه جنگلکاری در قالب طرح احداث کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مساحت 50 هزار هکتار از اولویت‌های سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران بوده و بر اساس برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران سالانه باید به میزان حداقل هزار هکتار  به این فضا افزوده شود در رابطه با افزایش محدوده جنگلکاری شهید توفیقی در صورت وجود اراضی بلامعارض و مناسب کاشت، قطعا افزایش میزان فضای سبز آن مد نظر قرار خواهد گرفت.

 این طرح در سال ٩٧ به منظور بهینه سازی طراحی منظر شهری و تولید هوای پاک، کنترل و فرسایش خاک، بهره وری بهتر از منابع آبی و اقلیم، افزایش ذخایر ملی منابع طبیعی و دستیابی به اهداف آمایش سرزمین اجرایی شد. همچنین حدود 42 هزار اصله درخت قدیمی که در این محدود موجود و در اختیار شهرداری نبود نیز مورد محافظت و نگهداری قرار گرفت.