به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹،حوزه بسیج شهرداری منطقه همسو با دیگر مناطق شهری در ناحیه یک و دو با استفاده از خودرو سبک و ۶۰۰لیتر مایع ضد عفونی کننده با کمک جمعی از بسیجیان و عوامل خدمات شهری و ستاد مدیریت بحران نسبت به انجام عملیات گندزدایی اقدام لازم را انجام داد.

در همین راستا در محورهای اصلی منطقه۹، عملیات ضد عفونی در ناحیه یک در محور خیابان آزادی از میدان آزادی تا ساختمان منطقه۹ و از ابتدای بلوار استادمعین تا خیابان دامپزشکی و در ناحیه دو

در خیابان های طالقانی، توکلی، یخچال و در کوچه‌های والی زاده، میرقادری، شامبولی و رازقانی انجام شده است.

رزمایش همدلی۲۷فروردین ماه در بوستان ولایت با شعار #بهمددالهیکرونارا_شکست _می دهیم کلید خورد.

 در این طرح سازمان بسیج شهرداری تهران نسبت به برگزاری رزمایش همدلی برای ضدعفونی معابر شهر تهران در مناطق ۲۲گانه شهری اقدام می کند.

 هدف از اجرای این طرح سلامت شهروندان و آمادگی پرسنل بسیج برای مقابله با ویروس کرونا که آرامش شهروندان را مختل کرده است،می باشد.

رزمایش همدلی از جمله سلسله رزمایش های قرارگاه پدافند زیستی استان تهران است که در آن رفع آلودگی و ضدعفونی معابر و میادین اصلی و تعدادی از مراکز تجمع عمومی( مجتمع ها) مد نظر بوده است.

در این طرح تعداد۱۰۰۰نفر از بسیجیان پایتخت در مناطق و سازمان ها و شرکت ها در کنار نیروهای خدماتی شهری کار ضدعفونی معابر شهر تهران مراکز را انجام می دهند.

همچنین تعداد۱۰۰خودرو سنگین،۱۵۰ خودرو سبک،۵۰موتور سوار برای معابر غیر قابل تردد ماشین آلات، طرح رزمایش همدلی را پوشش دادند.

مقدار مواد بهداشتی ضدعفونی کننده ۱۰۰هزار لیتر می باشد که برای گندزدایی معابر پایتخت مورد  استفاده است.

اجرای رزمایش همدلی با ابلاغ سپاه تهران در۴قرارگاه در شهر تهران انجام می شود که سازمان بسیج شهرداری تهران این رزمایش را در مناطق شهری با حضور بسیجیان به عنوان محافظان سلامت در عرصه پیشگیری اجرا می کند.

 این رزمایش با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران، هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده و مسئولین سازمان بسیج و ۱۰۰۰نفر از بسیجیان شهرداری تهران در بوستان ولایت با رمز "یا صاحب الزمان ادرکنی" برای ضدعفونی معابر شهر تهران کار خود را شروع کرد.

سازمان هایی نظیر آتش نشانی، سازمان آب و فاضلاب در کنار مجموعه شهری در این رزمایش  حضور فعالی داشتند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح رزمایش همدلی تا پایان اردیبهشت ماه و با حضور مستمر بسیجیان برای ضدعفونی معابر شهری ادامه دارد.