به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ در واقع وجود دانشگاه های مطرح کشور از یک سو و از سوی دیگر مراکز فرهنگی و هنری، خوابگاه های دانشجویی و همچنین وجود گذر خیابان انقلاب و کریم خان زند به عنوان راسته کتاب فروشی های تهران باعث شده تا امکان حضور و مداخله نخبگان و فرهنگیان در مدیریت این محدوده بیشتر از مناطق دیگر شهر تهران باشد.

به دلیل این ویژگی خاص منطقه ، استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و متخصصان فرهنگی اولین اقدامی است که شهرداری منطقه ۶ تهران در جهت بهره مندی از این پتانسل بالقوه منطقه در جهت اجرا و پیشبرد برنامه های  خود در دستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه دانشگاه های مطرح و برجسته ای همچون دانشگاه تهران، امیر کبیر، تربیت مدرس، دانشگاه هنر، پردیس هنرهای زیبا  و استقرار مراکز علمی و آموزشی متعدد دیگر  در منطقه ۶ .،این منطقه را به قطب علمی شهر تهران تبدیل کرده است، ایشان یادآور شدند: باید قبول کرد که منطقه  پیشانی فرهنگی پایتخت به شمار می رود. در کنار وجود دانشگاه های مطرح ایران در این محدوده، وجود مراکز فرهنگی و هنری، کتاب فروشی ها و کتابخانه ها، سینماها و… باعث شده تا مشارکت نخبگان در تصمیم گیری های شهری در این محدوده بیشتر از سایر مناطق شهر تهران باشد.

تورج‌ فرهادی با اشاره به تفاهم نامه های همکاری شهرداری منطقه با دانشگاه مطرح ادامه داد: شهرداری منطقه با دانشگاه ها ی مطرحی چون تهران، امیر کبیر و سایر مراکز علمی که در منطقه مستقر هستند، تفاهم نامه های همکاری امضا کرده تا موضوعات تخصصی شهری؛ فرهنگی و اجتماعی را در حوزه های مختلف با هم اندیشی نخبگان دانشگاهی بررسی و رضایتمندی شهروندان را به همراه آورد.