به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سرویس مدیریت شهری افق تهران، پل گیشا یکی از 7 پل فلزی شهر تهران به شمار می آمد که براساس اسناد موجود فنی، در سال های ابتدایی دهه 60 در محل تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد نصب شد و تا همین چند ماه پیش یعنی تا خردادماه سال 1398 پابرجا بود. عرض کم و فرسودگی پل گیشا که تا مرز نا ایمن شدن پیش رفته بود مدیران شهری را به فکر انداخت تا زیرگذری با 3 خط عبوری در هر باند را جایگزین پل موجود کنند. عملیات اجرایی پروژه در سال 1393 آغاز و در حالی که کمتر از 15 درصد پیش رفته بود تحویل دوره فعلی مدیریت شهری شد. از مهم ترین اهداف ساخت این زیرگذر، متعادل سازی خطوط ترافیکی بزرگراه جلال آل احمد و حذف گلوگاه ترافیکی پل گیشا بوده است. 

با توجه به گشایش پروژه در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، به میان مردم و اهالی محترم محدوده زیرگذر گیشا رفتیم تا از کم و کیف این پروژه در آینه نقطه نظرات مردمی باخبر شویم.

نوشین ساکن غرب تهران و کارمند یکی از ادارات بانک کشاورزی است که در این محدوده قرار دارد. وی در ارتباط با پروژه زیر گذر کوی نصر می‌گوید: پروژه کوی نصر نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک بزرگراه های جلال آل احمد و شهید گمنام ایجاد کرده است؛ به خصوص تقاطع بزرگراه شهید گمنام با خیابان کارگر که صبح ها برای کارمندان این محدوده دشواری های متعددی ایجاد می کرد.

محسن؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: در ابتدای عملیات احداث زیرگذر، مشکلات ترافیکی شدیدی در منطقه به وجود آمد اما با تکمیل و ساخت پروژه، بار ترافیکی در منطقه گیشا و خیابان‌های هم جوارش کاهش یافت.

مهتاب؛ کارمند فروشگاه شهروند جلال آل احمد نیز در این باره گفت: با توجه به ترافیک سنگینی که همیشه در محل وجود داشت زمان قابل ملاحظه ای در راهبندان های سنگین پل قدیمی گیشا تلف می شد اما با ساخت زیرگذر جدید حجم ترافیک تا حد زیادی کاهش یافته است.

علی؛ دانشجوی۲۴ ساله رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در خصوص جمع آوری پل گیشا و احداث زیرگذرگیشا، گفت: عرض پل قدیمی گیشا برای ساماندهی ترافیک تقاطع ناکافی بود و همین امر سبب سنگینی ترافیک در این محدوده می شد. با حذف پل قدیمی و ساخت زیرگذر جدید، مشکلات و حجم بار ترافیکی کمتر شده است.

احمد استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که ۳ روز در هفته به دانشکده می‌آید و یکی از کاربران همیشگی این پروژه است، افزود: دسترسی بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید گمنام با بهره برداری از این پروژه، تسهیل شده است؛ ضمن اینکه خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا نیز متعادل تر شده است.

فرنوش؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: ترافیک پل کوی نصر سبب افزایش زمان سفر و مصرف سوخت شده بود که با افتتاح زیرگذر نه تنها گلوگاه ترافیکی از بین رفت بلکه دسترسی های محلی نیز بهتر شد.

به نظر می‌رسد زیر گذر کوی نصر با بهره گیری از سه خط عبوری، موجب تسهیل تردد و بهبود ترافیک منطقه شده است و جمع آوری پل 37 ساله گیشا و برنامه معاونت فنی و عمرانی برای ساخت سازه‌ای جدید به عنوان پل سبز زندگی، این نقطه از پایتخت را به مکانی زیبا و تفریحی برای شهروندان تبدیل خواهد کرد؛ پروژه ای که  به مدد اعمال مطالعات مهندسی ارزش، ۶۰ میلیارد تومان کمتر از هزینه پیش بینی شده خرج برداشت.