به گزارش اکونا پرس،

سیدعلی مفاخریان، در حاشیه بازدید خود از مجتمع صنفی  خدماتی ثامن الحجج در جنوب شرق تهران هدف از ساخت این شهرک  را انتقال  صنایع مزاحم شهری و آلاینده های زیست محیطی  دانست و گفت: صنف اوراق چی ها جزو این دسته از مشاغل هستند که  تاکنون اغلب آنان از شوش به این محل  منتقل شدند و  این تصمیم طبق برنامه شهرداری و سایر مسئولان مربوطه گرفته شده است. 

 وی افزود:  مجتمع صنفی خدماتی  ثامن الحجج   با یک هزار و 500 واحد صنفی،  طی  دو سال گذشته  احداث و امروز تمامی زیرساخت های آن فعال شده است.  امیدوارم با اعمال قانون و  افزایش همکاری واحدهای صنفی ، فعالان این صنف   به این جا منتقل شوند تا  کسب و کار در این مجتمع صنفی خدماتی رونق بیشتری بگیرد. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درپایان تاکید کرد:  سیاست شهرداری انتقال صنوف مزاحم  به خارج از شهر و به مکانی مانند مجتمع ثامن الحجج است چرا که حضور این صنوف در شهر مزاحم زندگی مردم در مناطق مسکونی می شود . شهرداری هم برای آشنایی بیشتر مردم با این  مجتمع،  اطلاع رسانی و نشانه گذاری شهری مورد نیاز  برای این منطقه را  انجام  خواهد داد تا مردم از مکان یابی مناسب این پروژه مطلع شوند  و در صورت نیاز مراجعه کنند. 

 همچنین در این بازدید قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران نیز  گفت: از وقتی این شهرک ساخته شده واحدهایی از اوراقچی های شوش در این جا سوله و انبار تهیه کرده اند اما کسب و کار اصلی آنها  در شوش همچنان فعال است درحالیکه قرار  بر انتقال کامل واحد های صنفی بود . این امر باید با برنامه ای زمانبندی شده از سوی  شهرداری و اتاق اصناف صورت گیرد. مجتمع صنفی خدماتی ثامن الحجج  هم اکنون تمامی زیرساخت های لازم برای فعالیت  صنف اوراقچیان را دارد و اجرای این انتقال ضروری است.

photo_2020-04-21_19-51-12